Wpływ kampanii edukacyjnej na zbiórkę baterii
Planując szeroko rozumianą kampanię edukacyjną, należy zadbać o to, aby efektem końcowym było prowadzenie racjonalnej gospodarki odpadami, a w szczególności akumulatorami i bateriami. Wymagany wzrost świadomości ekologicznej powinien nastąpić nie tylko wśród młodego pokolenia, ale także wśród ludzi dorosłych, często podejmujących decyzje istotne dla kraju i społeczeństwa.
Trudne początki
Selektywna zbiórka baterii rozwija się w Polsce od niedawna. Co prawda, przedsiębiorstwa zbiórki surowców wtórnych gromadziły zużyte baterie już przed 1989 r., ale po zmianie systemu społeczno-gospodarczego działalność ta praktycznie zanikła. W latach 90. XX w. baterie zbierano sporadycznie, były to jednak inicjatywy pojedynczych „zapaleńców”, nie tworzące żadnego systemu. Sytuacja zaczęła się radykalnie zmieniać po uchwaleniu i wejściu w życie ustaw z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (DzU nr 62, poz. 628) i z 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie depozytowej (DzU nr 63, poz. 639), a także Rozporządzenia Ministra Środowiska z 29 maja 2003 r. w spra...