Emisja gazów cieplarnianych z transportu w 70 proc. pochodzi z transportu drogowego. Tymczasem Polska ma jeden z najwyższych wskaźników motoryzacji w Europie. Zmienić to mogłaby większa dostępność transportu publicznego czy rozwój mikromobilności. O ile jednak polskie miasta dobrze sobie radzą z wprowadzaniem ekologicznego taboru, o tyle gorzej wypadają pod względem mobilności współdzielonej i punktów ładowania pojazdów elektrycznych – wynika z rankingu Clean Cities Campaign.
Kryzys na rynku energetycznym spowodował, że polskie firmy na niespotykaną dotąd skalę inwestują we własne źródła OZE. Na taki krok zdecydowało się już 17 proc. przedsiębiorstw, kolejne 15 proc. ma to w planach na nadchodzący rok, a 42 proc. zamierza się zdecydować na taką inwestycję w dalszej przyszłości – wynika z raportu „Elektryczność 4.0”.
24 lipca 2023 r. prezydent podpisał nową specustawę dotyczącą biogazowni rolniczych. Na dzień pisania tego artykułu nowy akt prawny nie został jeszcze opublikowany w Dzienniku Ustaw. Większość jego postanowień ma wejść w życie po 30 dniach od ogłoszenia.
Nadchodzące rozległe zmiany w prawie opakowaniowym już niedługo wpłyną na funkcjonowanie wielu podmiotów na rynku. Postępujące prace legislacyjne zarówno na szczeblu krajowym, jak i Komisji Europejskiej oraz Organizacji Narodów Zjednoczonych pokazują, że nieuniknionym i potrzebnym kierunkiem zmiany jest przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym (GOZ) w sektorze opakowań. Jak jednak wdrożyć taki system w Polsce? Wiele odpowiedzi poznamy już 10 października w Warszawie!
W przyszłym roku powinien rozpocząć działalność krajowy operator innowacji dolin wodorowych, koordynujący działania w zakresie rozwoju gospodarki wodorowej – zapowiedział w wiceminister klimatu i środowiska Ireneusz Zyska.