Nowe pociągi będą jeździły na trasach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Każdy z czterech tzw. elektrycznych zespołów trakcyjnych będzie miał 200 miejsc siedzących dla pasażerów.
Składy zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, kobiet w ciąży, osób o niskim wzroście (w tym dzieci), pasażerów z ciężkim bagażem, seniorów czy obcokrajowców nie znających języka polskiego. Zostaną wyposażone w odpowiednie oświetlenie, łatwiejszy dostęp do toalet i sposób wyświetlania informacji.
Pociągi mają wyjechać na tory do września 2019 r. Dofinansowanie na ich zakup zostało przyznane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z którego w województwie małopolskim na inwestycje transportowe wydano do tej pory ponad 3,2 mld euro.
Kraków realizuje właśnie pięć inwestycji w komunikację miejską ze wsparciem z programu POIiŚ. Są to: budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień – Rabka, modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, zakup tramwajów dla Krakowa, budowa nowych linii tramwajowych (m.in. wzdłuż Trasy Łagiewnickiej) oraz modernizacja istniejących torowisk.
Komentarze (0)