Koleje Mazowieckie kupują nowe pociągi. To rekordowa inwestycja

Koleje Mazowieckie kupują nowe pociągi. To rekordowa inwestycja
szp
08.05.2018, o godz. 8:59
czas czytania: około 2 minut
0

Ponad 1,42 mld zł ma kosztować zakup kilkudziesięciu pociągów dla Kolei Mazowieckich. Unijne dofinansowanie w wyniesie 580 mln zł.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Koleje Mazowieckie zamierzają kupić pociągi „Flirt” produkowane przez firmę Stadler z Siedlec. Na część projektu udało się otrzymać unijne dofinansowanie za pośrednictwem Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 (działanie „5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T”).

Zakup 12 sztuk – które będą obsługiwały trasę pomiędzy Sochaczewem, Warszawą i Celestynowem – ma kosztować 316,4 mln zł. Dofinansowanie to 128,55 mln zł.

Kolejny tuzin składów, który trafi na trasy między Skierniewicami, Warszawą i Mińskiem Mazowieckim to koszt 310,25 mln zł (dofinansowanie nieco ponad 126 mln zł).

Między Górą Kalwarią, Czachówkiem, Warszawą i Modlinem na trasy wyruszy 15 nowych pociągów wartych 387,77 mln zł (dofinansowanie – 157,57 mln zł).

Kolejne 16 składów kosztujących 413,61 mln zł (dofinansowanie – 168 mln zł) będzie jeździć między Warszawą i Tłuszczem.

Pierwsze pociągi wyjadą na tory w najbliższych dwóch latach. Kolejne będą dostarczane w kilku transzach do roku 2022.

Podpisanie umów na dofinansowanie odbyło się 5 kwietnia. Tydzień wcześniej Koleje Mazowieckie zawarły umowy kredytowe z dwoma bankami opiewające na kwotę ponad 1 mld zł.

– Nasze plany zakupowe są bardzo ambitne, dlatego musieliśmy kreatywnie podejść do kwestii finansowania tych śmiałych zamierzeń. Dzięki świetnie napisanym projektom udało się otrzymać ogromne dofinansowanie w ramach konkursu ogłoszonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych – mówi Cezary Lewandowski, członek zarządu, dyrektor finansowy Kolei Mazowieckich.

Składy, które w najbliższych latach wyjadą na tory, mogą rozwijać prędkość do 160 km/h. Zostaną wyposażone m.in. w bezprzewodowy dostęp do internetu, wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, platformę dla osób niepełnosprawnych, mocowania wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, toalety z obiegiem zamkniętym oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej.

Źródło: mazowieckie.com.pl

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024