Lubliniec: Bezkolizyjne skrzyżowanie za ok 80 mln zł zastąpi uciążliwy przejazd kolejowy.

Lubliniec: Bezkolizyjne skrzyżowanie za ok 80 mln zł zastąpi uciążliwy przejazd kolejowy.
MŁ/PAP
01.01.2022, o godz. 12:12
czas czytania: około 2 minut
0

Najdalej za sześć lat uciążliwy dla kierowców przejazd kolejowy w Lublińcu (Śląskie) ma być zastąpiony bezkolizyjnym, dwupoziomowym skrzyżowaniem. W czwartek 30 grudnia 2021 podpisano list intencyjny dotyczący współpracy kolei i samorządu w przygotowaniach do tej szacowanej na ok. 80 mln zł inwestycji.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Chodzi o skrzyżowanie uczęszczanej ulicy Częstochowskiej w Lublińcu z dwiema liniami kolejowymi: Kielce–Fosowskie (linia nr 61) i Kalety-Wrocław Mikołajów (linia nr 143). Przejeżdża tamtędy ok. 160 pociągów na dobę, co – przy zamkniętym przejeździe kolejowym – powoduje utrudnienia w ruchu drogowym.

“Obecny przejazd w poziomie szyn stanowi duże utrudnienie komunikacyjne dla mieszkańców Lublińca i wszystkich odwiedzających te okolice” – wskazują przedstawiciele lublinieckiego samorządu, podkreślając, iż planowana inwestycja zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym, usprawni komunikację drogową oraz skróci czas przejazdu na drugą stronę miasta.

2 lata na dokumentację

List intencyjny w sprawie współpracy przy budowie w tym miejscu bezkolizyjnego skrzyżowania kolejowo–drogowego podpisali w czwartek samorządowcy oraz reprezentanci spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. W ciągu najbliższych dwóch lat ma powstać dokumentacja techniczna przedsięwzięcia, zaś współpraca stron obejmie także przygotowania do uzyskania wszelkich niezbędnych zgód i pozwoleń oraz realizacji robót budowlanych.

Realizacja do 2027 roku

“Sygnatariusze listu liczą, że dzięki współpracy i pozyskaniu środków zewnętrznych inwestycję uda się zrealizować do 2027 roku” – poinformowano na oficjalnym profilu Miasta Lubliniec w portalu społecznościowym. Burmistrz Lublińca Edward Maniura zapowiedział, że opracowywanie dokumentacji przedsięwzięcia rozpocznie się niezwłocznie. Inwestycja ma objąć nie tylko budowę bezkolizyjnego skrzyżowania (wiaduktu), ale także prace w obszarze przyległego układu drogowego. Pod wiaduktem ma być droga, chodnik i ścieżka rowerowa.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024