W ciągu ostatnich 10 lat miliard złotych w formie dotacji trafił do branży recyklingu pojazdów, jednakże 2016 r. był ostatnim pod tym względem. System dopłat z NFOŚiGW został bowiem zniesiony. Gdzie prowadzący stacje demontażu mogą szukać przychodów, by zapewnić dodatni bilans działalności?

Nie będzie to łatwe, ponieważ nadal stacje demontażu borykają się z problemem ?konkurencyjności? szarej strefy. W jakich warunkach prowadzącym stacje demontażu przyjdzie funkcjonować w kolejnych latach i jakie perspektywy rysują się przed branżą? Czy w tej dziedzinie gospodarki drzemie potencjał, dzięki któremu, pomimo braku dopłat, stacje staną się samofinansującymi, konkurencyjnymi i nowoczesnymi przedsiębiorstwami?

? Polskie stacje demontażu nie odbiegają standardami od tych w Europie, Japonii czy Stanach Zjednoczonych, poniekąd również i dzięki dopłatom, które w sumie sięgnęły miliarda złotych ? mówi Adam Małyszko, prezes Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów (FORS). Jednakże przedsiębiorcy muszą szukać źródeł finansowania działalności choćby w ramach sprzedaży części samochodowych. Szansą jest maksymalne wykorzystanie surowców i części znajdujących się w pojazdach wycofanych z eksploatacji.

Krok po kroku

Jak skutecznie sprzedawać części pochodzące z pojazdów na aukcjach internetowych i jak utrzymać stały wzrost obrotów?

? Moje doświadczenie opiera się na jednej z platform intern...