Miasta ekologicznego transportu
Rada Unii Europejskiej stawia twarde warunki na drodze do zeroemisyjności. Aby je spełnić, państwa wspólnoty, w tym Polska, muszą realizować kosztowną strategię elektromobilności. To wyzwanie dla samorządów, które stoją przed zadaniem zbudowania infrastruktury dla pojazdów elektrycznych i wymiany publicznego taboru.
Zatrzymanie postępującej degradacji środowiska naturalnego to jedno z najpoważniejszych wyzwań współczesnej cywilizacji. Aby je realizować, Unia Europejska przyjmuje ambitną i wieloaspektową politykę prośrodowiskową, której celem jest ograniczenie negatywnego wpływu działalności człowieka na klimat oraz zapewnienie zrównoważonego rozwoju w perspektywie długoterminowej.
Unia stawia warunki
Rada Unii Europejskiej pod przewodnictwem prezydencji hiszpańskiej 25 lipca 2023 r. przyjęła rozporządzenie skrótowo nazywane AFIR (Regulation for the Deployment of Alternative Fuels Infrastructure), które zastąpi Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z 22 października 2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. AFIR to część pakietu „Fit for 55”, który przewiduje ograniczenie emisji CO2 w UE o co najmniej 55% do 2030 r. W ramach tego założenia AFIR stawia konkretne cele, które należy zrealizować do 2025 i 2030 r. Do najważniej...