Praca w branży wod-kan często nazywana jest społeczną misją. Po pierwsze z tej racji, że bez wody nie ma życia, a odbiór ścieków i właściwe ich oczyszczenie jest miarą cywilizacji. Po drugie zaś to, co robią przedsiębiorstwa, ma wymiar społecznej i środowiskowej korzyści.

Misja to jednak nie powód do samozadowolenia, a zobowiązanie. Przede wszystkim do dobrej pracy, ale również do edukowania. Z radością obserwujemy, jak jest to przez Państwa przedsiębiorstwa realizowane dzięki zgłoszeniom do konkursu ?Głośna Woda?. Napływa ich coraz więcej, a nam coraz trudniej wybrać laureatów! Także dlatego, że niełatwo jest porównać jedną spektakularną akcję lub edukacyjną inwestycję z długoterminowymi działaniami. W tym roku wprowadziliśmy zatem dwa dodatkowe wyróżnienia w konkursie.
Listopad kojarzy nam się z deszczem, a wody deszczowe stają się coraz ważniejszym zagadnieniem dla branży. Zatem właśnie w tym listopadowym numerze miesięcznika wprowadzamy nowy dział do niego ? zagospodarowanie wód deszczowych. O tym, jak robią to w Olsztynie, pisze Jerzy Pantak. W dziale prawnym znajdą Państwo analizę ujawnionych do tej pory elementów programu retencyjnego, przygotowanego przez PGW Wody Polskie.
Kończy się proces weryfikacji taryf. Regulator ogłosił wyniki. My zastanawiamy się, jak tak naprawdę wyglądają ceny wody i ścieków, analizując kilka najgłośniejszych przykładów, np. Ślemienia na Żywiecczyźnie. Czy system gminnych dopłat do cen wody i ścieków w Pols...