Rosnąca potrzeba efektywności i współzawodnictwo na rynku wymaga znaczącego usprawniania działalności dostawców mediów. Daje to niezastąpioną pozycję technologiom komputerowym. Przed systemami informatycznymi stawia się więc bardzo wysokie wymogi funkcjonalności, bezpieczeństwa i niezawodności niezbędnych w zakładach pracy ciągłej jakim są np. przedsiębiorstwa energetyki cieplnej, czy też firmy wodociągowo-kanalizacyjne.

Koszty związane z samodzielnym wprowadzeniem takich systemów są bardzo wysokie i wiążą się z olbrzymim ryzykiem na każdym etapie realizacji. Wdrożenie systemu wiąże się z zapewnieniem odpowiedniej infrastruktury technicznej – zakupem komputerów, serwerów oraz budową sieci komputerowej. Do tego dochodzą koszty samego systemu oraz specjalistycznego oprogramowania wymaganego do jego uruchomienia, np. baz danych. Wszystkie te nakłady są konieczne jeszcze przed rozpoczęciem pracy z systemem, zanim zacznie przynosić on wymierne korzyści. Po wdrożeniu konieczne są dalsze nakłady związane z utrzymaniem systemu, aktualizacją oprogramowania, utrzymaniem serwerów, rozwiązywaniem bieżących problemów. Do właściwej realizacji tych zadań potrzebne są osoby z wiedzą dotyczącą systemu oraz wiedzą ogólną dotyczącą wykorzystanej technologii, baz danych sieci komputerowych. Utrzymaniem systemów zajmują się najczęściej osoby, których zadanie sprowadza się do zgłaszania problemów dostawcy oprogramowania. Z kolei dostawca oprogramowania, który otrzymał ju...