Mając na względzie taką ? wcale nie hipotetyczną ? możliwość, warto poniżej pochylić się nad syntetycznym określeniem skutków przedmiotowej korekty. Na użytek niniejszego opracowania przyjęte zostanie założenie, iż będziemy mieć do czynienia z sytuacją swoistego połączenia/scalenia dwóch regionów, w których de lege lata uplasowano tylko po jednej instalacji legitymującej się statusem regionalnej. Tym samym w rezultacie dokonanych zmian otrzymamy ?nowy?, powiększony region, na terenie którego funkcjonują dwa ?pełnokrwiste? RIPOK-i.

Scalanie a strumień odpadów

Przystępując do prezentacji potencjalnych skutków takiej zmiany, wyjść trzeba od dość oczywistej konstatacji, iż w przypadku, gdy zgodnie z uchwałą sejmiku województwa w sprawie wykonania planu gospodarki odpadami określony RIPOK jest jedyną instalacją działającą w danym regionie, zasadnie można przyjąć, że podmiot ją prowadzący posiada pozycję dominującą w rozumieniu przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (więcej na ten temat: Bujny J.: Pozycja dominująca RIPOK-u. ?Przegląd Komunalny? 9/2014). Tym samym w konsekwencji dokonania wspomnianego wcześniej połączenia dojdzie do utraty takiej uprzywilejowanej pozycji, jaką legitymuje się samodzielna instalacja.

Ponadto na połączenie regionów gospodarki odpadami komunalnymi, w których funkcjonują odrębne instalacje spojrzeć trzeba przez pryzmat ?szerokości? dotychczasowego strumienia odpadów ko...