Aktywny udział w konferencji Waterworks Forum w Poznaniu, a także w targach Wod-Kan w Bydgoszczy brała delegacja Brytyjczyków. To właśnie w naszym kraju w dniach 19-21 maja trwała Brytyjska Misja Wodna. Z jej głównym organizatorem, a jednocześnie dyrektorem naczelnym British Water, Davidem Neilem-Gallacherem, rozmawia Ewa Gosiewska.
Dyrektor Naczelny British Water
David Neil-Gallacher

Na czym polega działalność British Water?
British Water jest organizacją handlową, wiodącą dla branży wodociągowo-kanalizacyjnej w Wielkiej Brytanii. Pełnimy dwie funkcje: lobbing oraz wsparcie marketingowe. Standardowymi metodami wsparcia marketingowego są misje handlowe i organizowanie seminariów, czyli właśnie to, co robimy tutaj w Polsce. Do naszej organizacji należy ok. 200 firm. Są to firmy: wodociągowe, konsultingowe, prawnicze, producenci i dostawcy maszyn oraz urządzeń technicznych, wykonawcy, instytucje finansowe, a także firmy specjalizujące się w prowadzeniu badań naukowych oraz szkoleń.

Jakie są główne zadania delegacji przemysłu wodnego, wysłanej przez British Water?
Naszym podstawowym celem jest wspieranie dotychczasowej współpracy z branżą wodociągowo-kanalizacyjną w Polsce. Nie jest to próba zdominowania jakiejkolwiek części polskiego rynku. Przede wszystkim interesuje nas rozpocz...