Trwają zaawansowane prace nad kompleksową nowelizacją ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, która ma wejść w życie 1 lipca 2015 r.

W sejmie znajduje się projekt nowelizacji ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz niektórych innych ustaw z projektami aktów wykonawczych (druk sejmowy nr 3033 z 22 grudnia 2014 r.).

Cześć przepisów, w szczególności dotyczących nowego modelu zapewnienia sieci oraz opłat z tytułu jej niezapewnienia, będzie obowiązywała od 1 stycznia 2016 r.

Podmioty ?małe? i ?duże?

W projekcie przewiduje się wprowadzenie nowego modelu zapewnienia sieci. Jak pierwotnie, ustawodawca dokonuje podziału podmiotów dokonujących wprowadzania pojazdów na dwie kategorie ? podmioty wprowadzające w ciągu roku nie więcej niż 1000 pojazdów oraz podmioty, które wprowadzają przynajmniej 1000 pojazdów. Diametralnej zmianie ulega sam obowiązek zapewnienia sieci.

Zgodnie z nowym brzmienie art. 11 ust. 1, wprowadzający pojazd jest obowiązany zapewnić sieć zbierania pojazdów, zwaną dalej ?siecią?.

Podmioty ?duże? są zobligowane do zrealizowania sieci w taki sposób, że w każdym województwie będą co najmniej trzy stacje demontażu lub punkty zbierania pojazdów, w tym co najmniej jedna stacja demontażu, położone w różnych miejscowościach, zapewniające właścicielowi pojazdu możliwość oddania pojazdu wycofanego z eksploatacji. W skali kraju będzie to więc ...