Pewne wątpliwości budzi określenie, jaki rodzaj decyzji administracyjnej w zakresie gospodarki odpadami oraz przez kogo wydanej powinien uzyskać prowadzący stację demontażu pojazdów. Odpowiedź na tak postawione pytania powinna być poprzedzona odpowiedzią na pytanie, jaki rodzaj działalności prowadzi stacja demontażu pojazdów. Należy w tym miejscu zauważyć, że w ustawie z 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (DzU z 2003 r. nr 58, poz. 515, z późn. zm.) są one nazywane przedsiębiorstwami utylizacji pojazdów (art. 79).
W dotychczasowych przepisach brakuje definicji stacji demontażu pojazdów. Posiłkując się przepisami Dyrektywy 2000/53/WE z 18 września 2000 r. w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. Urz. WE L 269, z 21 października 2000 r., z późn. zm.) oraz propozycjami zawartymi w poselskim projekcie ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (druk nr 2597), można określić stację demontażu jako zakład prowadzący przetwarzanie, w tym demontaż obejmujący usunięcie z pojazdów wycofanych z eksploatacji substancji i elementów niebezpiecznych (w tym płynów), wymontowanie z tych pojazdów przedmiotów wyposażenia i części nadających się do ponownego użycia oraz elementów nadających się do odzysku lub recyklingu.
Przez przetwarzanie rozumie się w tym przypadku czynności podejmowane po przekazaniu pojazdu wycofanego z eksploatacji do stacji demontażu w celu demontażu, pocięcia, rozdrobnienia, przygotowania do odzysku lub unieszkodliwien...