Pomorskie miasta chcą pojazdów wodorowych

Pomorskie miasta chcą pojazdów wodorowych
Barbara Krawczyk
10.06.2020, o godz. 10:54
czas czytania: około 2 minut
0

Gdynia, Gdańsk, Tczew i Wejherowo skorzysta ze wsparcia Project Development Assistance (PDA). Jest to kompleksowe doradztwo dotyczące koncepcji wdrożenia pojazdów wodorowych w komunikacji miejskiej.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Wsparcie jest udzielane w ramach programu FCH Regions finansowanego przez FCH JU (Fuel Cells And Hydrogen Joint Undertaking – Wspólne przedsięwzięcie na rzecz ogniw paliwowych i wodoru).

Inicjatywa ta działa na zasadach PPP i jej celem jest wspieranie badań, rozwoju technologicznego i wdrożeń technologii wodorowych i ogniw paliwowych w Europie. Głównymi partnerami przedsięwzięcia są: Komisja Europejska, partnerzy przemysłowi zrzeszeni w Hydrogen Europe oraz środowisko badawcze zrzeszone w Hydrogen Europe Research.

Wodór uznawany jest za jeden z filarów wdrażania Europejskiego Zielonego Ładu, czyli unijnej strategii dotyczącej ochrony środowiska i przeciwdziałania zmianom klimatycznym. W Gdyni o zastosowaniu wodoru myślimy od dawna. Aktywnie działamy w Klastrze Wodorowym, współtworzymy Pomorską Dolinę Wodorową, rozważamy różne technologie dla poszerzania taboru zero emisyjnego w gdyńskiej komunikacji i nie tylko – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Wniosek o wsparcie PDA został przygotowany przez konsorcjum samorządów przy współpracy przedstawicieli Grupy Lotos, członków Klastra Wodorowego, którzy są sygnatariuszem Pomorskiej Doliny Wodorowej.

Wstępna koncepcja wdrożenia wodoru w regionie pomorskim opiera się na założeniu wykorzystania autobusów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi w komunikacji miejskiej oraz na wykorzystaniu wodoru produkowanego przez Grupę LOTOS w ramach realizowanego projektu PURE H2. W pierwszym etapie założono wprowadzenie do taboru 10 – 15 autobusów zasilanych wodorem, a w drugim kolejnych 41 autobusów w Gdańsku, Gdyni, Tczewie i Wejherowie.

W ramach koncepcji Pomorskiej Doliny Wodorowej rozważane jest również wykorzystanie wodoru z instalacji PURE H2 dla potrzeb regionalnych pociągów i małych morskich promów pasażerskich na linii Gdańsk, Gdynia – Hel.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024