Aby przeciwdziałać globalnemu ociepleniu i jego negatywnym skutkom, konieczne jest m.in. nadanie rozwojowi miejskiej przyrody takiego kierunku, aby nie tylko pomagała w sposób w pełni zaprogramowany przeciwdziałać skutkom globalnego ocieplenia, lecz również ograniczała sam proces.
Dokumenty referencyjne BREF/konkluzje BAT, przygotowane przez Europejskie Biuro Zintegrowanego Zapobiegania i Ograniczania Zanieczyszczeń (ang. European Integrated Pollution Prevention and Control Bureau), tworzone są dla różnego rodzaju działalności przemysłowych, w tym również działalności, które wiążą się z emisją do powietrza substancji zapachowych. W krajach członkowskich Unii Europejskiej powinny być one traktowane przez organy odpowiedzialne za wydawanie pozwoleń zintegrowanych jako dokumenty o charakterze wiążącym.
Jednym z sztandarowych rozwiązań Ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych było wprowadzenie katalogu klauzul abuzywnych, tj. takich, które nie mogą być zastrzegane przez zamawiających w umowach o zamówienie publiczne. W temacie abuzywności KIO wypowiedziała się w 2021 r. kilkukrotnie.
W biegu do ekologicznej mety coraz więcej sektorów gospodarki zostaje w tyle, nie nadążając z wdrażaniem ambitnych celów Europejskiego Zielonego Ładu. Mimo to Bruksela nie chce zrezygnować z dalszego dokręcania śruby wymagań. Czy taka polityka w końcu zapewni długo wyczekiwany „zielony wzrost”? Czy może raczej wykolei rozpędzony pociąg transformacji, nad którym coraz trudniej zapanować?
W Światowy Dzień Mieszkalnictwa (World Habitat Day) – 4 października 2021 r. – Fundacja Habitat for Humanity Poland zorganizowała webinarium, w czasie którego przedstawiony został raport1 z wynikami badań o pustostanach gminnych.