Od sezonu 2019/2020 niemieccy drogowcy wykorzystują do walką z lodem i śniegiem na drodze ścieki z fabryki przetworów. Recykling słonej wody zmniejsza ilości soli wykorzystywanej do odśnieżania, która wpływa na środowisko.
Słone ścieki z fabryki (woda miała zawartość soli na poziomie 7 proc.) wcześniej trafiały w całości do kanalizacji. W ramach pilotażowego projektu woda jest jednak obecnie przerabiana na solankę z zawartością soli na poziomie 21 proc.
Metodę zastosowano w usuwaniu lodu i śniegu z ulic w mieście Dingolfing. Plany zakładają, że woda z fabryki może zastąpić 1000 ton soli drogowej.
Takie rozwiązanie może się okazać także bardziej przyjazne dla zwierząt, ponieważ sól drogowa dostająca się do łap sprawia ból czworonogom. Ruch miejski „Miasto jest Nasze” zbiera podpisy pod petycją o wprowadzenie zakazu używania soli do odśnieżania chodników w Warszawie.
„W Warszawie ograniczamy użycie soli i innych substancji chemicznych do minimum. Chodniki czy okolice przystanków WTP są odśnieżane i posypywane jedynie piaskiem. O to samo apelujemy do pozostałych zarządców terenów czy osiedli” – przekazali 20 stycznia przedstawiciele stołecznego ratusza.
Źródło: Polsat News
Komentarze (0)