Polska drużyna startowała z pojazdem Eagle Two w klasie Cruiser, czyli pojazdów miejskich i był to jej debiutancki występ w tego typu zawodach. Mimo ciągłych opadów deszczu i śliskiej nawierzchni polski samochód okazał się niezawodny i przejechał aż 193 okrążenia z czteroosobową załogą.
Ostatecznie drużyna Lodz Solar Team wygrała wyścig w swojej kategorii, uzyskując 68 punktów i wyprzedzając kolejny zespół w klasyfikacji aż o 17 punktów – poinformowała rzeczniczka PŁ Ewa Chojnacka.
ILumen European Solar Challenge to największy międzynarodowy wyścig pojazdów elektrycznych napędzanych energią słoneczną, rozgrywany na torze wyścigowym. W tym roku odbyła się jego 5 edycja. Zawody toczyły się w dwóch kategoriach – Challenger i Cruiser. Challenger to jednoosobowe samochody wyścigowe, zaś Cruiser to pojazdy miejskie, które muszą posiadać miejsca dla minimum dwóch osób. W sumie na starcie stanęło ponad 20 pojazdów z całego świata, w tym siedem w kategorii pojazdów miejskich.
Polski Eagle Two ma miejsce dla pięciu osób, natomiast w czasie wyścigu jechały w nim cztery osoby. Pojazd wyposażony jest w 5 m kw. paneli fotowoltaicznych, baterię o pojemności 14,5 kWh oraz 2 silniki BLDC o mocy 5kW każdy. Konstrukcja pojazdu jest wykonana w większości z włókna węglowego, a jego masa całkowita to 380 kg.
Wyścig poprzedziły testy techniczne pojazdów, m.in. sprawdzenie dokumentacji, baterii i ładowania, widoczności oraz świateł. Przed wyjazdem na tor drużyny musiały także zaliczyć test hamowania i promienia skrętu.
Komentarze (0)