Wartość całego projektu SKM oszacowano na 741 mln zł. 512 mln zł dofinansowania pochodzi z Programu Infrastruktura i Środowisko. Pieniądze zostaną przeznaczone m.in. na modernizacje linii kolejowej ze Szczecina do Polic oraz budowę drugiego toru na odcinku Szczecin Główny – Szczecin Turzyn, który ma oddzielić ruch pasażerski od to towarowego i tym samym sprawić, że pociągi SKM będą jeździły szybciej.
Dzięki unijnemu wsparciu przebudowane zostanie niemal 24 km linii kolejowych. Dodatkowo na odcinkach Gryfino – Szczecin Główny, Stargard – Szczecin Główny, Szczecin – Goleniów (wraz z odgałęzieniem do goleniowskiego lotniska) zmieni się infrastruktura pasażerska.
SKM zostanie połączona z siecią transportową w mieście. Łącznie powstaną 42 węzły przesiadkowe (autobus/tramwaj – pociąg), parkingi „Parkuj i jedź” (Park & Ride) i parkingi rowerowe (Bike & Ride). – Stawiamy na nowoczesną komunikację publiczną – mówił prezydent Piotr Krzystek. – To ona gwarantuje w niemal 100 procentach sprawne przemieszczanie się w godzinach szczytu i ułatwia życie mieszkańcom nie tylko Szczecina, ale całego obszaru metropolitalnego.
Do tej pory z programu PIiŚ w województwie zachodniopomorskim, kwotą 6,2 mld zł, dofinansowano 92 inwestycje warte w sumie ponad 10,4 mld zł. Najwięcej pieniędzy przeznaczono na transport, m.in. na budowę drogi ekspresowej S6 Szczecin – Koszalin.
W 2018 r. środki z programu mają wesprzeć m.in. budowę obwodnic Szczecinka, Warzymic i Przecławia, wdrożenie Systemu Informacji Rzecznej Dolnej Odry, rozbudowę drogi S3/A6 na odcinku od węzła Kijewo do węzła Rzęśnica, budowę drogi ekspresowej S3 na odcinku Rzęśnica – Brzozowo oraz rozszerzenie funkcjonalności terminala LNG w Świnoujściu.
Źródł skm.szczecin.pl, pois.gov.pl
Komentarze (0)