Rowery dostarczy spółka-córka Nextbike, firma NB Tricity. W sumie będzie to 4080 jednośladów. Wszystkie będą miały napęd wspomagany elektrycznie.
Montaż stacji rowerów miejskich już się rozpoczął – zbudowano stacje m.in. w Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Na większą skalę prace montażowe ruszą na początku października.
Rowery Mevo pojawią się w 14 gminach: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Tczew, Pruszcz Gdański, Rumia, Reda, Puck, Władysławowo, Żukowo, Kartuzy, Stężyca, Somonino, Sierakowice.
Trójmiasto za 40 mln zł kupi 4 tys. elektrycznych rowerów miejskich
Mevo będzie kosztować 40 mln zł
Koszt systemu to w sumie 40 mln zł (dofinasowanie z UE ponad 17 mln). Jest to flagowe i najważniejsze przedsięwzięcie w ramach RPO w na Pomorzu. Mevo to największy i najnowocześniejszy tego typu system rowerów publicznych w Europie.
Działanie Mevo będzie oparte o rowery miejskie czwartej generacji. Każdy pojazd wyposażony jest w moduły GPS i GSM. Wypożyczenie odbywać się będzie intuicyjne: za pomocą aplikacji mobilnej w smartfonie (system operacyjny Android oraz iOS), poprzez moduł NFC (zbliżenie smartfona do terminala w rowerze), skanowanie kodu QR lub przy pomocy karty zbliżeniowej.
Rowery elektryczne dostosowane do terenu
Dlaczego zdecydowano się postawić na rowery elektryczne? Teren aglomeracji trójmiejskiej to obszar rozległy i pofałdowany. Jazda na rowerze nie jest łatwa dla wszystkich, chociażby ze względu na wznoszące się w okolicy wzgórza morenowe. Dzięki rowerom elektrycznym mieszkańcy Trójmiasta mają dojeżdżać do pracy lub szkoły w dobrej kondycji i bez nadmiernego wysiłku. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, chodzi też o to, żeby urzędnicy jeżdżący rowerami nie przyjeżdżali do pracy spoceni.
Do do 18 listopada 2018 r. ma ruszyć 30 proc. systemu. 100 proc. działać będzie od 1 marca 2019 r. Budowa Mevo jest możliwa dzięki współpracy wielu samorządów w ramach aglomeracji. Nowy środek transportu będzie zintegrowany poprzez system specjalnie zlokalizowanych stacji z innymi środkami komunikacji zbiorowej.
System Mevo ma być przystępny cenowo. W systemie abonamentowym opłata miesięczna nie będzie wyższa niż 10 zł. W tej cenie użytkownik otrzyma każdego dnia 90 minut na przejazdy. Po przekroczeniu limitu 1,5 godziny, rowerzysta będzie ponosił opłatę w wysokości 5 gr za minutę. Koszt abonamentu rocznego nie wyniesie więcej niż 100 zł (przy zastosowaniu tych samych limitów czasowych, jak przy opłacie miesięcznej).
Cyklista
Komentarz #14727 dodany 2018-11-22 20:45:28
Mamy koniec listopada, w niektórych miejscach rzeczywiście pojawiają się stelaże na kilka (5-8 rowerów?), ale to wszystko. Do stacji nie jest podłączony prąd, brak aplikacji ... kiedy oficjalnie uruchomienie zostanie przesunięte na wiosnę? Lokalizacja tych mikrostacji totalnie od czapki. Chętnie podjechałbym na Politechnikę, ale nie zauważyłem stacji w pobliżu. Nawet znajdę miejsce to w powrotnej drodze nie będę miał czym wrócić. Mniej stacji, ale powinny być większe. Powodzenia !!!