Pełnomocnik na zaimprowizowanej konferencji prasowej przedstawił rowerowe plany miasta.
Dlaczego tak drogo
Trasa wzdłuż Marszałkowskiej ma być gotowa do końca roku. Nie urwie się ona przy placu Bankowym. Jeszcze w tym roku ZDM planuje przetarg na kolejne odcinki drogi rowerowej wzdłuż Andersa, by połączyć centrum z siecią ścieżek na Żoliborzu. „Ta inwestycja, a także m.in. drogi przy al. Solidarności i na Rondzie Zesłańców Syberyjskich będą mogły być zrealizowane przy wsparciu pieniędzy z Unii Europejskiej” – czytamy w komunikacie warszawskiego magistratu.
– W najbliższych latach powstaną w Warszawie kolejne ciągi komunikacyjne ze wschodu na zachód i z północy na południe przechodzące przez centrum miasta – zapowiada Łukasz Puchalski.
Wyjaśniał też dlaczego zaplanowane związane z tym inwestycje są dość drogie. Do tej pory miasto koncentrowało się na trasach prowadzących do z osiedli do centrum, nie trafiając na poważniejsze przeszkody. Były one zatem relatywnie tanie.
„Teraz zaś większy nacisk kładzie na samo centrum – aby można było po nim wygodnie jeździć rowerem. Likwiduje też kluczowe “wąskie gardła” – krótkie odcinki, na których budowa infrastruktury rowerowej przynosi wielką zmianę jakościową. Już latem rowerzyści dostaną nową wygodną trasę przez plac Trzech Krzyży i Nowy Świat – wyjaśnia Urząd Miasta Warszawa.
Plany i rezultaty
Obecnie w Warszawie jest ponad 738 km tras rowerowych, niemal trzykrotnie więcej niż dekadę temu. Miasto buduje kolejne 30 km, a w przyszłym roku chce dobić do 800 km.
Warszawski Zarząd Dróg Miejskich działa nie tylko w centrum. Trwają przebudowy m.in.: ciągu ulic Rudnickiego-Podczaszyńskiego-Perzyńskiego na Bielanach, fragmentu ulicy Branickiego wraz ze skrzyżowaniem z ul. Przyczółkową w Wilanowie czy ulicy Kondratowicza między nowymi stacjami II linii metra na Targówku.
Niebawem rozpocznie się przebudowa ul. Jana Kazimierza na Odolanach i poprzecznej ul. Ordona. W drugiej połowie roku zaplanowana jest budowa drogi dla rowerów na ul. Głębockiej, gdzie wraz z buspasem powstanie brakujący fragment infrastruktury rowerowej łączący Białołękę z II linią metra.
Równocześnie miasto szykuje kolejne inwestycje, by zgłosić je w konkursie na dofinansowanie ze środków unijnych. Na liście znajdują się tak ważne trasy jak ul. Andersa i Bonifraterska oraz al. Solidarności (od Okopowej do al. Jana Pawła II), które ułatwią dojazd do centrum z Żoliborza, Woli i Bemowa. Miasto chce też zakończyć z rowerowym absurdem na Rondzie Zesłańców Syberyjskich, gdzie kluczowa trasa kończy się schodami.
Komentarze (0)