Warszawa. 8 mln zł na ścieżkę rowerową

Warszawa. 8 mln zł na ścieżkę rowerową
Bartłomiej Leśniewski
25.05.2023, o godz. 8:40
czas czytania: około 2 minut
0

- Trasa rowerowa na Marszałkowskiej kosztuje nas 8 mln zł. Chociaż sama ścieżka to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych – to trzeba przebudować sygnalizację, przestawić latarnie, krawężniki, parkometry, zbudować miejsca parkingowe – ogłosił dyrektor ZDM i pełnomocnik rowerowy prezydenta Warszawy Łukasz Puchalski.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Pełnomocnik na zaimprowizowanej konferencji prasowej przedstawił rowerowe plany miasta.

Dlaczego tak drogo

Trasa wzdłuż Marszałkowskiej ma być gotowa do końca roku. Nie urwie się ona przy placu Bankowym. Jeszcze w tym roku ZDM planuje przetarg na kolejne odcinki drogi rowerowej wzdłuż Andersa, by połączyć centrum z siecią ścieżek na Żoliborzu. „Ta inwestycja, a także m.in. drogi przy al. Solidarności i na Rondzie Zesłańców Syberyjskich będą mogły być zrealizowane przy wsparciu pieniędzy z Unii Europejskiej” – czytamy w komunikacie warszawskiego magistratu.

– W najbliższych latach powstaną w Warszawie kolejne ciągi komunikacyjne ze wschodu na zachód i z północy na południe przechodzące przez centrum miasta – zapowiada Łukasz Puchalski.

Wyjaśniał też dlaczego zaplanowane związane z tym inwestycje są dość drogie. Do tej pory miasto koncentrowało się na trasach prowadzących do z osiedli do centrum, nie trafiając na poważniejsze przeszkody. Były one zatem relatywnie tanie.

„Teraz zaś większy nacisk kładzie na samo centrum – aby można było po nim wygodnie jeździć rowerem. Likwiduje też kluczowe “wąskie gardła” – krótkie odcinki, na których budowa infrastruktury rowerowej przynosi wielką zmianę jakościową. Już latem rowerzyści dostaną nową wygodną trasę przez plac Trzech Krzyży i Nowy Świat – wyjaśnia Urząd Miasta Warszawa.

Plany i rezultaty

Obecnie w Warszawie jest ponad 738 km tras rowerowych, niemal trzykrotnie więcej niż dekadę temu. Miasto buduje kolejne 30 km, a w przyszłym roku chce dobić do 800 km.

Warszawski Zarząd Dróg Miejskich działa nie tylko w centrum. Trwają przebudowy m.in.: ciągu ulic Rudnickiego-Podczaszyńskiego-Perzyńskiego na Bielanach, fragmentu ulicy Branickiego wraz ze skrzyżowaniem z ul. Przyczółkową w Wilanowie czy ulicy Kondratowicza między nowymi stacjami II linii metra na Targówku.

Niebawem rozpocznie się przebudowa ul. Jana Kazimierza na Odolanach i poprzecznej ul. Ordona. W drugiej połowie roku zaplanowana jest budowa drogi dla rowerów na ul. Głębockiej, gdzie wraz z buspasem powstanie brakujący fragment infrastruktury rowerowej łączący Białołękę z II linią metra.

Równocześnie miasto szykuje kolejne inwestycje, by zgłosić je w konkursie na dofinansowanie ze środków unijnych. Na liście znajdują się tak ważne trasy jak ul. Andersa i Bonifraterska oraz al. Solidarności (od Okopowej do al. Jana Pawła II), które ułatwią dojazd do centrum z Żoliborza, Woli i Bemowa. Miasto chce też zakończyć z rowerowym absurdem na Rondzie Zesłańców Syberyjskich, gdzie kluczowa trasa kończy się schodami.

 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024