Chodzi o projekt ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw przygotowany przez Ministra Infrastruktury.
Rekompensaty przychodów utraconych w wyniku stosowania ulg
Projekt – jak czytamy w ocenie skutków regulacji – ma utrzymać możliwości ubiegania się o rekompensowanie z budżetu państwa utraconych przychodów z tytułu stosowania ulg ustawowych za przejazd przez przewoźników niebędących operatorami publicznego transportu zbiorowego. “Umożliwi to szeroką dostępność biletów z ulgą ustawową dla pasażerów, zarówno w przewozach o charakterze użyteczności publicznej, jak i przewozach realizowanych przez tzw. przewoźników komercyjnych” – napisano.
Wskazano, że utrzymany zostanie dotychczas obowiązujący sposób podziału środków Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej uwzględniający powierzchnię i liczbę mieszkańców województwa, wartość produktu krajowego brutto województwa oraz zaspokojenia potrzeb przewozowych na obszarze województwa.
Będzie dodatkowa rezerwa?
Dodatkowo w podziale środków Funduszu przewiduje się utworzenie rezerwy stanowiącej równowartość 5 proc. środków przewidzianych na dany rok budżetowy. “Środki z tej rezerwy będą przekazywane przez dysponenta Funduszu na wniosek Wojewody w przypadku wyczerpania się środków przyznanych dla województwa na dany rok budżetowy” – czytamy.
Napisano, że utworzenie rezerwy zapewni większą efektywność środków Funduszu i pozwoli na przesunięcie pieniędzy pomiędzy województwami, w sytuacji gdy w danym województwie środki Funduszu będą na poziomie niewystraczającym do realizacji wszystkich wniosków organizatorów.
Komentarze (0)