Zabrzański samorząd nazywa obie inwestycje “centrami przesiadkowymi”. W opublikowanym pod koniec października 2020 r. dwuczęściowym przetargu oba obiekty: większy w centrum, przy ul. Goethego i mniejszy, w Rokitnicy przy ul. Krakowskiej i Ofiar Katynia, chciało budować tych samych sześciu wykonawców.
Ciąg dalszy postępowania
W sierpniu ub. roku magistrat wybrał najkorzystniejsze oferty: dla obiektu w centrum złożoną przez NDI, a dla mniejszego dworca w Rokitnicy – Budimeksu. Z NDI wartą 54,7 mln zł umowę podpisano w połowie grudnia ub. roku. Drugą część przetargu na początku br. unieważniono wyjaśniając, że wykonawca odstąpił od podpisania umowy; jednocześnie upłynął termin związania wszystkich ofert.
W tej sytuacji zabrzańska Jednostka Gospodarki Nieruchomościami ogłosiła w środę nowy przetarg na budowę obiektu w dzielnicy Rokitnica – z terminem otwarcia ofert 16 lutego.
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami zabrzańskiego samorządu przy ul. Goethego przewidziano budowę obiektu o pow. ok. 10,4 tys. mkw. z peronami komunikacji autobusowej, parkingiem P&R oraz poczekalnią i punktami usługowymi. W Rokitnicy zaplanowano perony otwarte, niewielki parking zewnętrzny oraz obiekt o pow. 276 m kw. (poczekalnię i drobne usługi).
Stacje ładowania, Kiss&Ride, mała architektura
W obu miejscach dostępne mają być stacje ładowanie pojazdów elektrycznych, strefy Kiss&Ride oraz infrastruktura towarzysząca (biletomaty, tablice dynamicznej informacji pasażerskiej i tablice zajętości miejsc na parkingu P&R). Przewidziano przebudowę okolicznych dróg i sieci infrastruktury.
Miasto oszacowało obejmujący oba nowe obiekty unijny projekt na 119,5 mln zł. Dotacja z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-20 to 96,4 mln zł. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami dworzec w centrum miałby powstać do końca kwietnia 2023 r., a w Rokitnicy – do końca listopada 2022 r.
Komentarze (0)