Pokojowy nobel dla Ala Gore’a to dla biznesu, że ekologiczny wizerunek jest w cenie. Z dwutlenkiem węgla walczą teraz nawet firmy telekomunikacyjne i banki – informuje „Rzeczpospolita”.
Coraz więcej firm sięga po ekologiczne argumenty. Hewlett-Packard wdraża od wiosny strategię zmniejszania emisji dwutlenku węgla. Zaczęła od własnych pracowników: zachęca ich do zostawienia samochodów w domu i przyjazdu do pracy środkami komunikacji miejskiej czy rowerami, ogranicza loty służbowe na rzecz wideokonferencji. Globalnie koncern planuje zmniejszyć emisję CO2 o 1 mln ton do 2010 roku. Najważniejsze w realizacji tego celu będzie oszczędzanie energii i wykorzystanie jak najwięcej tej ze źródeł odnawialnych.
Strategię całkowitego wyeliminowania z produkcji emisji gazów cieplarnianych wdraża w Polsce Ikea. Firma telekomunikacyjna Tele2 rozpoczyna własną akcję „No CO2” („Nie dla dwutlenku węgla”). W nowym biurze polskiego oddziału firmy wyposażenie i rozwiązania techniczne opiniowała pod kątem bezpieczeństwa dla środowiska Fundacja Nasza Ziemia.
Na Zachodzie jest coraz więcej funduszy inwestujących tylko w te spółki, które wśród swych wartości wymieniają dbałość o środowisko. W krajach skandynawskich taką politykę stosuje już od kilkunastu do kilkadziesięciu procent funduszy.
źródło: Rzeczpospolita
Komentarze (0)