Autobus skonstruowany na bazie Solarisa Urbino jest pojazdem ekologicznym. Z badań przeprowadzonych przez producenta wynika, że pojazd z nową jednostką napędową, w porównaniu z autobusem wyposażonym w tradycyjny silnik, emituje o 39 proc. mniej spalin i zużywa o 30 proc. mniej paliwa. Wszystko dlatego, że obok silnika dieslowskiego o pojemności 8,9 litra i mocy 340 KM. zainstalowano w nim napęd elektryczny.
Silnik spalinowy będzie współpracował z napędem elektrycznym umieszczonym w przedniej części pojazdu, tuż za lewym nadkolem autobusu. Oprócz tego na dachu autobusu zainstalowano baterie, w których będzie magazynowana energia wykorzystywana przez pojazd w trakcie hamowania.
Nowy autobus, który w Poznaniu pojawi się w październiku nosi nazwę Solaris Urbino Hybrid. Będzie ósmym "hybrydowcem" z fabryki w Bolechowie i pierwszym w Polsce. "Hybrydy" z Bolechowa jeżdżą już w Dreźnie. Lipsku i Bochum w Niemczech oraz w Lenzburgu w Szwajcarii.
Autobus ma 18 metrów długości, zabierze 140 pasażerów, ma klimatyzację w całym pojeździe i nowy typ drzwi. Kosztuje 1,5 mln zł, o 400 tys. więcej niż pojazd z konwencjonalnym napędem dieslowskim.
źródło: tutej.pl
Hybrydowy Solaris Urbino Hybrid na ulicach Bochum. fot. Solaris
Komentarze (0)