Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Dwa wiadukty warszawskiej Trasy Łazienkowskiej w remoncie

Dwa wiadukty warszawskiej Trasy Łazienkowskiej w remoncie
R.G.
03.07.2023, o godz. 14:38
czas czytania: około 4 minut
0

Trwają intensywne prace modernizacyjne dwóch wiaduktów warszawskiej Trasy Łazienkowskiej zlokalizowanych nad ulicami Bajońską i Paryską. W związku z powyższym, 8 lipca br. wyłączony z ruchu zostanie pierwszy z nich — północny. Kierowcy pojadą w obu kierunkach jezdnią prowadzącą obecnie w stronę Grochowa. Z ograniczeniami w ruchu powinni liczyć się również piesi i rowerzyści.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

W ramach modernizacji Trasy Łazienkowskiej, na Saskiej Kępie zaplanowano budowę dwóch nowych wiaduktów nad ulicami Bajońską i Paryską. Rezultatem inwestycji ma być również lepsze zabezpieczenie mieszkańców wpływem hałasu, którego źródłem jest ruch drogowy w ciągu al. Stanów Zjednoczonych.

W związku z tym, na odcinku od ulicy Bajońskiej do Międzynarodowej wybudowane zostaną ekrany akustyczne, a na jezdni pojawi się cicha nawierzchnia.

Etapowa rozbiórka wiaduktu

Rozbiórka wiaduktu północnego będzie prowadzona etapowo i zakończy się jesienią br.

Do realizacji prac wykorzystane zostaną m.in. koparki gąsienicowe wyposażone w odpowiedni osprzęt wyburzeniowy. W pierwszej kolejności zdemontowana zostanie nawierzchnia i wyposażenie wiaduktu, a następnie rozebrane elementy żelbetowe.

Rozbiórka wiaduktu wymaga wprowadzenia zmian w organizacji ruchu. Te zaczną obowiązywać w sobotę, 8 lipca. Zamknięta zostanie wówczas północna jezdnia al. Stanów Zjednoczonych prowadząca obecnie w kierunku centrum. Kierowcy jadący w tej relacji zjadą na jezdnię południową za Kanałem Wystawowym. A na stronę północną wrócą w rejonie węzła z Wałem Miedzeszyńskim.

Na jezdni prowadzącej obecnie w stronę Grochowa dostępne będą trzy pasy ruchu – jeden do centrum i dwa w przeciwnym kierunku. Z czego jeden przeznaczony będzie dla autobusów Warszawskiego Transportu Publicznego, taksówek, pojazdów MTON i motocykli.

Czynne będą także pasy do skrętu w ulicę Saską w kierunku Gocławia oraz w ulicę Urugwajską.

Połącznie z Międzynarodową i Saską

Jak zapewniają realizatorzy prac, połączenie ul. Międzynarodowej z Trasą Łazienkowską zostanie utrzymane przez cały czas realizacji inwestycji. Tak jak dotychczas, będą mogli w nią skręcić kierowcy jadący al. Stanów Zjednoczonych w stronę centrum. Możliwy będzie także wyjazd z ul. Międzynarodowej w prawo. Połączenie z Trasą Łazienkowską straci natomiast północny odcinek ulicy Saskiej — nie będzie możliwości skrętu z al. Stanów Zjednoczonych w stronę ul. Zwycięzców ani wyjazdu z ul. Saskiej na Trasę Łazienkowską.

Odcięty Wał Miedzeszyński

Od 8 lipca nieczynny będzie natomiast zjazd od strony Saskiej Kępy na Wał Miedzeszyński. Jadący w kierunku Pragi-Północ lub Wawra powinni kierować się wcześniej do al. Waszyngtona lub ul. Fieldorfa „Nila”.

Podczas przebudowy wiaduktów Trasy Łazienkowskiej nad ulicami Bajońską i Paryską, główną drogą objazdową będzie Trasa Siekierkowska. Aby ułatwić kierowcom zjeżdżającym z Trasy Siekierkowskiej włączanie się do ruchu, powstał dodatkowy pas włączenia wzdłuż jezdni Wału Miedzeszyńskiego za prawoskrętem w stronę centrum. Natomiast kierowcom zjeżdżającym z mostu Łazienkowskiego na Wał Miedzeszyński w kierunku Trasy Siekierkowskiej zostanie zapewniony własny pas ruchu na przedłużeniu łącznicy – do tej pory musieli oni ustąpić pierwszeństwa pojazdom jadącym od strony Wybrzeża Szczecińskiego. Objazdy będą prowadziły także ulicą Fieldorfa „Nila” oraz aleją Waszyngtona.

Utrzymane połączenia autobusowe

Autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego kursujące aleją Stanów Zjednoczonych nie zmienią tras, z wyjątkiem E-1. Autobusy tej linii w kierunku stacji metra Stadion Narodowy pojadą prosto ulicą Saską, skręcą w Zwycięzców i nią dojadą do Wału Miedzeszyńskiego, czyli do swojej stałej trasy.

Organizacja ruchu pieszego 

Ruch pieszy zostanie zachowany pod Trasą Łazienkowską na ul. Paryskiej. Piesi nie przejdą natomiast pod wiaduktami ulicami Wąchocką i Bajońską oraz przejściem na wysokości ulic Rapperswilskiej i Wandy. Nie będzie także ruchu pieszego po północnej stronie wiaduktu – pomiędzy ulicami Wandy i Wąchocką.

Utrudnienia dla rowerzystów

Rowerzyści nie będą mogli korzystać z drogi dla rowerów po północnej stronie al. Stanów Zjednoczonych na odcinku od zjazdu z kładki pod mostem Łazienkowskim do ulicy Wandy. Zamknięty będzie także przejazd pod wiaduktem przy ulicy Wandy. Tablice informacyjne będą kierowały rowerzystów na objazd drogą po drugiej stronie trasy i dalej ulicami Ostrobramską i Grenadierów.

Inwestycja za prawie 89 mln. zł 

Wiadukty Trasy Łazienkowskiej nad ulicami Paryską i Bajońską użytkowane są od 1974 r. Stan techniczny liczących blisko pół wieku obiektów wymusza ich przebudowę. Inwestycję realizuje Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta.

Generalnym Wykonawcą robót budowlanych, których koszt wynosi 88,7 mln zł, jest firma WARBUD. Funkcję Inżyniera kontraktu pełni firma Brico Group Sp. z o.o. Inwestycja zakończy się w połowie 2025 r.

Ponad 101 mln zł z Polskiego Ładu 

Prace przy wiaduktach na Saskiej Kępie to kolejny etap modernizacji Trasy Łazienkowskiej. Dotychczas wyremontowany został most Łazienkowski, estakady na węzłach z Wisłostradą i Wałem Miedzeszyńskim oraz wiadukt na Przyczółku Grochowskim.

Do marca 2024 r. potrwa przebudowa dwóch wiaduktów Trasy Łazienkowskiej przy parku Agrykola.

Inwestycja uzyskała dofinansowanie z budżetu państwa w kwocie 101 159 257,40 zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

Przewidywana całkowita wartość prac to 106 483 428,84 zł.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024