Rowery miejskie w Trójmieście z ograniczeniami. "Mevo przerosło oczekiwania" [AKTUALIZACJA]

Rowery miejskie w Trójmieście z ograniczeniami.
jwo
09.04.2019, o godz. 9:33
czas czytania: około 2 minut
1

Operator systemu rowerów miejskich dla 14 gmin na Pomorzu - firma Nextbike - ograniczył jego działanie. Powodem jest duże zainteresowanie, na które usługodawca nie był przygotowany.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

System rowerów miejskich Mevo jeszcze przed uruchomieniem miał duże problemy. Oficjalny start planowany był najpierw na jesień 2018 r., ale ostatecznie odbył się dopiero w marcu 2019 r.

Jednak już w piątek, 5 kwietnia liczący 1200 rowerów system ograniczono. Mevo wstrzymało możliwość płatności, nie można też utworzyć nowego konta. Z rowerów miejskich mogą korzystać tylko osoby, które wykupiły abonament. Według danych operatora jest to kilkadziesiąt tysięcy użytkowników.

System płatności Mevo nie działa

– Operator został zmuszony do wstrzymania dokonywania płatności w systemie Mevo w związku z jego gigantyczną popularnością. Konieczne jest czasowe ograniczenie przyrostu liczby użytkowników i kolejnych wypożyczeń, które skutkują niemożliwością zapewnienia oczekiwanej jakości usługi – czytamy w komunikacie na oficjalnej stronie Mevo.

Tydzień wcześniej również konieczna była przerwa techniczna. W niedzielę, 31 marca rowery były niedostępne dla użytkowników. Głównym problemem na pierwszym etapie wdrażania systemu były “niedobory energii w bazach ładujących”. Rowery elektryczne wróciły do operatora, bo musiały zostać naładowane.

Za mało ładowarek, wyłamane nóżki w rowerach

Skąd takie niedociągnięcia? Portal “Transport Publiczny” podaje, że w zasobach Mevo jest 1000 akumulatorów do rowerów (wszystkie jednoślady są elektryczne), ale tylko 150 ładowarek. – Problemem jest też relokacja rowerów, w wielu miejscach zwyczajnie ich brakuje – czytamy na stronie. Tymczasem trójmiejskie rowery dziennie wypożyczane są aż 10 tys. razy i mają już bazę ponad 60 tys. użytkowników.

Operator tłumaczy, że, oprócz dużego zainteresowania, negatywnie na systemie odbija się także wandalizm i niewłaściwe użytkowanie. Nextbike jako przykład podaje m.in. wyłamywanie nóżek (przez siadanie na rowerze przed ich złożeniem) czy przebijanie opon w rowerach.

Firma Nextbike deklaruje, że pracuje nad przywróceniem sprawności systemu Mevo. Aby ustrzec się przed kolejnymi awariami, operator planuje zatrudnić dodatkowych pracowników.


Aktualizacja (09.04.2019): tekst został zmieniony, aby lepiej oddawać zaistniałą sytuację.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (1)


Upokorzony

Komentarz #17039 dodany 2019-04-08 22:27:28

Kogo przerosło?! OM GGS nie wyrzucil nieuczciwej oferty to się będzie teraz woził z takim Wykonawcą i upokarzal mieszkańców. Zęby bolą jak się to czyta tj. winni użytkownicy

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024