Pięć nowych autobusów i testy linii nocnej w Białymstoku

Pięć nowych autobusów i testy linii nocnej w Białymstoku
jw
20.03.2024, o godz. 9:23
czas czytania: około 2 minut
0

Spółka miejska Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej zakupiła pięć autobusów Solaris Alpino – krótszych i węższych od autobusów jeżdżących do tej pory po ulicach Białegostoku. W związku z tym zakupem prezydent miasta Tadeusz Truskolaski zapowiedział, że od 1 maja, pilotażowo ponownie uruchomione zostaną linie nocne.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Pierwsze dwa autobusy z pięciu zakupionych przez Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej przyjechały już do Białegostoku. Kolejne trzy dotrą do miasta w ciągu dwóch tygodni. Co prawda są używane (5-letnie), ale według włodarzy w bardzo dobrym stanie technicznym. Jakie są ich zalety? Autobusy mają ekologiczne silniki Euro VI. Są węższe i krótsze (9-metrowe) od modeli, które jeżdżą już we flocie autobusów BKM. Cechują się także lepszą skrętnością, co jest bardzo istotne na wąskich drogach osiedlowych. Będą wykorzystywane do obsługi linii mniej obciążonych, gdzie jest mniej pasażerów.

Linia nocna

– Dzięki zakupowi tych autobusów pojawiła się możliwość uruchomienia od 1 maja, symbolicznie w 20. rocznicę przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, linii nocnych. Będzie to pilotaż – mówi prezydent Tadeusz Truskolaski. – O ile będzie zainteresowanie ze strony pasażerów, to komunikacja nocna zostanie z nami na dłużej. – dodał prezydent.

Zakupione autobusy mogą zabierać na pokład ponad 50 osób. Mają specjalnie zaprojektowane miejsca siedzące odpowiadające dłuższym przejazdom, są także miejsca dla osób z niepełnosprawnościami. Wyposażone są też w pełną informację pasażerską oraz klimatyzację.

Man na emeryturę, Solaris do pracy

Po wprowadzeniu na drogi modeli Solaris Alpino, wycofane zostaną 17-letnie autobusy Man z 2007 r., które są już znacznie wyeksploatowane. Jeśli nowe autobusy sprawdzą się w użytkowaniu, rozważona zostanie możliwość zakupu kolejnych. Ten model był najkrótszym z rodziny Solaris Urbino i został skonstruowany z myślą o operowaniu na liniach o niewielkich potokach pasażerskich, przebiegających przez wąskie ulice osiedlowe i centrów miast lub wąskie, górskie drogi. Od początku model był oferowany jako III generacja autobusów z rodziny Urbino, a jego produkcję zakończono wraz z wycofaniem autobusów tej generacji z oferty producenta. Na jego bazie powstały modele niskowejściowe Urbino 8,9 LE oraz Urbino 8,9 LE electric.

Pierwszymi odbiorcami autobusów Solaris Alpino byli w 2007 r. w Polsce przedsiębiorstwo Necko obsługujące komunikację miejską w Augustowie oraz w Niemczech VBR Verkehrsbetriebe und Servicegesellschaft GmbH obsługujące połączenia na terenie aglomeracji monachijskiej.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024