Partnerstwo publiczno-prywatne nie jest prywatyzacją w rozumieniu ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji, czyli prywatyzacją majątkową, której istota polega na przejściu tytułu własności do przedsiębiorstwa w całości lub części (np. poprzez sprzedaż wszystkich albo części akcji spółki) z podmiotu publicznego na podmiot prywatny. Przejście tego tytułu ma charakter bezwarunkowy i bezterminowy.

Prywatyzacja w rozumieniu ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji polega na obejmowaniu akcji przez podmioty niepubliczne w podwyższonym kapitale zakładowym spółek Skarbu Państwa albo jednostek samorządu terytorialnego (JST), zbywaniu należących do Skarbu Państwa lub JST akcji w spółkach albo rozporządzaniu wszystkimi składnikami materialnymi i niematerialnymi majątku przedsiębiorstwa państwowego lub spółki powstałej w wyniku komercjalizacji. Takim rozporządzeniem może być sprzedaż przedsiębiorstwa, wniesienie go do spółki lub oddanie do odpłatnego korzystania.
Natomiast partnerstwo publiczno-prywatne to oparta na umowie współpraca podmiotu publicznego i partnera prywatnego, służąca realizacji zadania publicznego, przy czym partner prywatny ponosi w całości albo w części nakłady na realizację przedsięwzięcia, następnie zaś wykonuje zadania publiczne za wynagrodzeniem.

Przekazanie wkładu własnego
Partnerstwo publiczno-prywatne przewiduje również możliwość przekazania partnerowi prywatnemu wkładu własnego podmiotu publicznego, obejmującego m.in. p...