Już od lat 90. XX w. w środowiska naukowe zgłębiają temat wizerunku miast w oczach różnych grup społecznych. Badania te koncentrują się na analizie skojarzeń i wyobrażeń o konkretnym miejscu. Zazwyczaj uwzględniają one opinie użytkowników miasta oparte na różnych źródłach, np. przewodnikach czy czasopismach. Tworzone w ten sposób informacje kształtują obraz oparty na cechach porównujących i upodabniających jedno miasto do drugiego.

Mogą również opierać się na bezpośrednim doświadczeniu, tworząc w ten sposób realistyczny, całościowy wizerunek jednostki osadniczej. Obecnie miasta współzawodniczą w kształtowaniu swojego unikalnego charakteru, stanowiącego istotny wyróżnik tożsamości miejsca i wykorzystując do tego celu marketing terytorialny. Kiedy jedne zabiegają o stworzenie wyrazistego krajobrazu i odznaczenie się ?w tłumie?, inne koncentrują się na zmianie silnie utrwalonego wizerunku z czasów intensywnego rozwoju przemysłowego. W takiej sytuacji znajduje się jedna z zachodniopomorskich gmin ? Police, której historyczny i obecny wizerunek jest silnie powiązany z zakładami chemicznymi. Ten największy na lokalnym rynku zakład pracy, będący jednocześnie podstawowym źródłem emisji zanieczyszczeń, rzutuje na postrzeganie całej gminy, wywołując negatywne skojarzenia, mimo wielu wysiłków na rzecz ?ocieplenia?, a raczej ?zazielenienia? wizerunku miasta.

Historia Polic

Police są gminą ...