Elżbieta Olędzka-Koprowska

Skuteczna komunikacja społeczna z otoczeniem, a zwłaszcza ze społecznością lokalną, to nie tylko otwartość informacyjna. Aby prowadzić aktywną i skuteczną komunikację, trzeba umieć wykorzystać dostępne techniki i narzędzia – od rozpoznania grup docelowych do reklamowego „ataku”.
W wielu konfliktach związanych z lokalizacją i uruchamianiem nowych inwestycji, w tym przedsięwzięć komunalnych, istotną przyczyną protestów jest błędna polityka informacyjna ze strony inwestora. Społeczności lokalne coraz częściej mają świadomość przysługujących im praw i potrafią artykułować swoje potrzeby informacyjne. Aby komunikacja ze społeczeństwem była efektywna, trzeba wiedzieć, w jaki sposób planować i realizować tego typu działalność. Po pierwsze, należy trafnie przeprowadzić analizę stanu wyjściowego. Ten etap prac obejmuje m.in. badania rynku i opinii oraz analizę danych pochodzących ze źródeł zastanych – np. z dokumentów urzędowych, raportów z badań społecznych i materiałów prasowych. Chodzi o zebranie wszystkich niezbędnych informacji na temat środowiska społecznego, w którym prowadzić będziemy systematyczną działalność komunikacyjną. Po dokonaniu wstępnej diagnozy można przystąpić do pracy nad strategicznym programem działań.

Nie informuj „bez celu”
Opracowanie programu działań komunikacyjnych dla danego przedsięwzięcia wymaga określenia prio...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?