Założeniem funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) jest przyjmowanie i udostępnianie faktur ustrukturyzowanych w formacie xml. Faktury mają być generowane w systemach finansowo-księgowych przedsiębiorcy, które są zintegrowane z KSeF. KSeF działa od 1 stycznia 2022 r. Od 1 stycznia 2024 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur będzie obowiązkowe.
Na skutek zmian wprowadzonych w definicji ścieków Ustawą z 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (DzU z 2021 r. poz. 2233) gminy stanęły przed poważnym dylematem odnośnie do tego, jak w obecnym stanie prawnym traktować świadczone przez nie usługi odprowadzania wód opadowych i roztopowych oraz czy pobierać opłaty za ich świadczenie, a jeżeli tak, to na jakiej podstawie. Mimo że temat ten od początku budzi duże emocje i że od czasu wspomnianych zmian minął już określony czas, w dalszym ciągu spójne podejście w tym zakresie, również w ramach orzecznictwa, nie zostało wypracowane.
Łuna, poświata, zanieczyszczenie światłem, olśnienie, strefa blasku, zaświecenie i wtargnięcie światła – to kilka pojęć związanych z nadmiernym i złym oświetleniem naszych miast. Depresja, nadpobudliwość, problemy ze wzrokiem i koncentracją, a nawet zaburzenia kardiologiczne – to skutki nadmiaru światła w naszym życiu.
Według szacunkowych obliczeń do roku 2050 liczba ludności Ziemi przekroczy 10 mld, z czego ponad 80% będą stanowić mieszkańcy aglomeracji miejskich. Oznacza to m.in., że będzie zmniejszała się dostępna powierzchnia ziemi uprawnej dla rolnictwa przez zawłaszczanie tych przestrzeni przez miasta. Trend ten już teraz jest widoczny i nieustannie wzrasta, gdyż miasto przyciąga większymi możliwościami zawodowymi, socjalnymi czy społecznymi. Niestety ma to swoją cenę, ponieważ odcinamy się od przyrody.
Janusz Korczak – człowiek, który wyniósł edukację i podejście do uczniów na nowy poziom – powiedział: Nie takie ważne, żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział, nie żeby umiał na pamięć, a żeby rozumiał, nie żeby go wszystko troszkę obchodziło, ale żeby go coś naprawdę zajmowało. I choć od czasu wypowiedzenia tych słów minęło stulecie, wciąż jednym z największych problemów edukacji szkolnej jest przeładowanie materiałem.