W wielu miastach Polski lasy zajmują znaczącą powierzchnię – tak jest np. w Warszawie, Bydgoszczy czy Toruniu. W takich przypadkach katalog spełnianych przez nie funkcji może być szerszy niż lasów rosnących w oddaleniu od obszarów zurbanizowanych. W związku z tym zasługują one na szczególne traktowanie.
Kontynuując prezentację zasad i przesłanek taryf wodnych (rozpoczętą w artykule Zasady i przesłanki wydawania decyzji taryfowych, „Przegląd Komunalny” 7/2023), wyjść trzeba od zwrócenia uwagi na kluczowe znaczenie poprawnej konstrukcji uzasadnienia decyzji taryfowej.
Parki miejskie to miejsce atrakcyjne nie tylko ze względu na wszechobecną przyrodę, ale także poprzez obecność obiektów małej architektury, takich jak place zabaw, ławki, amfiteatry, fontanny, pomniki czy siłownie zewnętrzne. To przestrzeń chętnie odwiedzana przez osoby w każdym wieku – dzieci wraz z rodzicami, młodzież, dorosłych oraz emerytów. Nie ulega wątpliwości, iż powinno być to miejsce przyjazne i bezpieczne dla wszystkich. Niestety, nie zawsze tak jest.
Udział aut elektrycznych we flotach poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego jest zróżnicowany. Prawdopodobnie będzie on się zwiększać, co wynika z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Wybrane miasta częściej wybierają opcję zakupu, inne wykorzystują wynajem długoterminowy. Różnie też wygląda, jeśli chodzi o kolejne plany nabywcze, głównie ze względów finansowych.
Od lat wiele mówi się o konieczności spełnienia coraz wyższych celów – nakładanych na wprowadzających produkty w opakowaniach na rynek oraz na samorządy – w zakresie recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów opakowaniowych i komunalnych.