Kolej – jeden z symboli ekologicznego transportu – musi odegrać ważną rolę w przejęciu znaczącej części potoku pasażerskiego, nadmiernie obciążającego niewydolne już drogi i ulice. Setki tysięcy samochodów wjeżdżających codziennie do miast i generujących zagrożenia motoryzacyjne mogą być powstrzymane większym wykorzystaniem kolei. Ale aby to mogło stać się faktem, kolej musi być znacząco szybsza i zapewnić większą częstotliwość kursowania.
W tym roku we francuskim Amiens po raz 14. odbywa się Międzynarodowy Festiwal Ogrodów, który potrwa do 15 października. To wydarzenie, organizowane rokrocznie przez Stowarzyszenie Art & Jardins – Hauts-de-France, ma na celu promocję oraz wsparcie młodych artystów i architektów krajobrazu.
Mówi się, że na Śląsku wszystko funkcjonuje nieco inaczej niż w innych regionach kraju. Podobnie jest z tutejszą gospodarką odpadami. Na czym polega śląska specyfika?
Rynek jest w stanie możliwie najefektywniej alokować zasoby, a więc zapewnić, że określone potrzeby społeczeństwa będą zaspokojone po możliwie najniższym koszcie. A może zamiast publicznych terenów zieleni miejskiej, których utrzymanie przecież kosztuje niemałe pieniądze, wprowadzić odpłatny wstęp do prywatnych terenów zieleni miejskiej? Co na to ekonomia?
Co pewien czas spotykam się z powtarzającym się problemem. Są nim zamiary zarządów gmin dotyczące wycinki drzew kolidujących z planami remontów ulic, a zwłaszcza z budową nowych chodników. Oczywiście, plany te spotykają się z gwałtownymi sprzeciwami mieszkańców.