W związku z otwartym dostępem do testów Bazy danych o odpadach (BDO), programy najbliższych szkoleń z modułu ewidencji zostały zaktualizowane o ten element.

Z elektronicznego modułu ewidencji BDO oraz sprawozdawczości będą korzystać od 1 stycznia 2020 r. wszyscy przedsiębiorcy, którzy prowadzą ilościową i jakościową ewidencję odpadów zgodnie z katalogiem odpadów. Skorzystają z niego też specjaliści ds. ochrony środowiska czy przedstawiciele firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów, reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej i przedstawiciele samorządów.

O tym, jak poprawnie z niego korzystać można dowiedzieć się w ramach szkoleń z wykorzystaniem wersji testowej systemu BDO organizowanych przez redakcję miesięcznika “Przegląd Komunalny”.

Wersja testowa dostępna

Pilotaż systemu BDO w zakresie modułu ewidencji oraz modułu elektronicznych wniosków rozpoczął się 26 listopada.

Dostęp do BDO jest już możliwy dla wszystkich zarejestrowanych, konieczne jest jednak posiadanie profilu zaufanego (należy o tym pamiętać przed rozpoczęciem szkolenia). Użytkownik musi też zadbać o uzyskanie hasła do konta w BDO, ponieważ będzie go potrzebował do podłączenia się do swojej firmy.

Dane wprowadzone w ramach pilotażu w zakresie ewidencji i wniosków elektronicznych zostaną usunięte po jego zakończeniu.

BDO 750 x 300

Ogromne zainteresowanie

Szkolenia “Przeglądu Komunalnego” na temat systemu BDO cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Świadczy o tym wysoka liczba uczestników. W Warszawie na pierwsze szkolenie, które miało miejsce 29 października, przyjechało ok. 160 osób, w Katowicach/Chorzowie 19 listopada było prawie 100 uczestników. Na drugie szkolenie w Warszawie (29 listopad) zapisało się ok. 60 osób.

Kolejne szkolenia odbędą się 6 grudnia w Poznaniu, 12 grudnia w Gdańsku i 17 grudnia we Wrocławiu. Więcej informacji i rejestracja znajdują się na stronie bdo.abrys.pl.

Podczas szkoleń wyjaśnimy wiele problemów nurtujących branżę odpadową, odpowiemy na rozmaite pytania i szczegółowo omówimy kwestie prawne oraz praktyczne związane z BDO o czym pisaliśmy również w artykule pt. „Baza danych o odpadach – pytań i wątpliwości nie brakuje”

Pytań odnośnie nowego systemu nie brakuje. Przedsiębiorcy coraz częściej zwracają też uwagę na organizacyjny chaos oraz na błędy i luki BDO.

Partnerami szkoleń są: Kancelaria Prawnicza Głowacki i Wspólnicy sp.k., MM Doradztwo Prawne oraz Rada Przedstawicieli Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (Rada RIPOK).

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj