Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Wrocław wdraża nowy system dystrybucji biletów

Wrocław wdraża nowy system dystrybucji biletów
Barbara Krawczyk
16.02.2018, o godz. 11:45
czas czytania: około 2 minut
0

Od 8 marca we Wrocławiu zostanie wprowadzony nowy system sprzedaży biletów komunikacji miejskiej.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b wykroczenia 10.06 [23.04-10.06.24]

Dużym udogodnieniem związanym z nowym systemem jest wzrost liczby urządzeń, przy pomocy których możemy nabyć lub skasować bilet. W pojazdach komunikacji miejskiej, w miejsce 820 mobilnych biletomatów pojawi się 3300 nowych elektronicznych kasowników, po kilka na środek transportu.

Wzrośnie też liczba biletomatów na przystankach. 125 automatów biletowych zostanie zastąpione przez 170 nowych biletomatów, umożliwiających nabycie biletów i doładowanie Elektronicznej Portmonetki. Będą one też akceptować transakcje zbliżeniowe kartami płatniczymi oraz przy pomocy BLIK i Android Pay.

Zwiększy się również liczba biur obsługi klienta. Od 8 marca będą cztery BOK-i oraz trzy punkty do  obsługi studentów. Rozszerzone zostaną także funkcjonalności aplikacji mobilnej oraz portalu podróżnika. Ponadto pojawi się dużo nowych form płatności za podróż, m.in. telefonem i kartą URBANCARD z opcją portmonetki. Zakup biletów za pośrednictwem elektronicznego kasownika będzie możliwy 24 h/dobę. W przypadku biletu czasowego podróżny może wielokrotnie korzystać z różnych środków transportu, bez potrzeby zakupu nowego biletu. Pasażerom zostaną zaproponowane najpowszechniejsze typy biletów.

Jak tłumaczy Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe podróżni otrzymają możliwość kupienia biletu jednorazowego lub czasowego bezpośrednio w kasowniku, w modelu „bilet na karcie”. System URBANCARD będzie automatycznie przypisywać taki bilet do numeru karty płatniczej, którą był dokonany zakup. – Dzięki temu papierowy bilet w ogóle przestanie być potrzebny, a jego rolę z powodzeniem przejmie karta zbliżeniowa – dodaje Kamila Kaliszyk.

– Unikatowy system gwarantuje niski koszt utrzymania systemu dystrybucji oraz zabezpieczenie przed oszustwami. Daje on możliwość ewolucji systemu w przyszłości i jego coraz lepsze dostosowanie do dynamicznie zmieniającej się przestrzeni miejskiej – tlumaczy Jacek Sieński, dyrektor działu handlowego, Pion Płatności Elektronicznych Mennicy Polskiej.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024