Dzięki technologii trzech warstw siatki oczyszczającej The Breath opracowanej przez włoskich naukowców billboard absorbuje cząsteczki takich zanieczyszczeń jak: tlenki azotu, siarki, a także benzen C6H6 (wysoce toksyczny czynnik rakotwórczy).
Usuwając te gazy z atmosfery, technologia może zapobiegać zachodzeniu niektórych reakcji chemicznych, które powodują powstawanie cząstek wtórnych, takich jak PM10, PM1.0 i PM2,5, które to mają bezpośredni, szkodliwy wpływ na zdrowie.
Billboard oczyszcza powietrze i zachęca do udziału w akcji „Wiem, czym oddycham” towarzystwa ubezpieczeń Aviva. Napis na nim głosi: “Ten billboard to nie reklama. To filtr powietrza, który rocznie pochłania zanieczyszczenia wytwarzane przez 91 350 samochodów”. Podobne kreacje były już wykorzystywane w Londynie, Rzymie i Mediolanie.
W drugiej edycji kampanii „Wiem, czym oddycham” w Polsce przybędzie kolejnych 100 zewnętrznych czujników monitorujących jakość powietrza. Można je zdobyć w konkursie skierowanym do lokalnych społeczności. Już trzysta takich czujników zostało zainstalowanych w poprzedniej edycji konkursu.
Pod koniec października w Krakowie Aviva organizuje AirRun, czyli bieg w maskach antysmogowych. W ramach akcji firma przygotowała także scenariusze lekcji na temat smogu i propozycje konkursów.
Komentarze (0)