Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Warszawa podwyższa opłaty za śmieci

Warszawa podwyższa opłaty za śmieci
15.11.2019, o godz. 9:56
czas czytania: około 2 minut
28

Warszawa dołącza do innych samorządów w Polsce i informuje mieszkańców o rosnących kosztach gospodarki odpadami. Według stołecznych urzędników winni podwyżek są przede wszystkim rządzący.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

W Warszawie, zgodnie z nowymi przepisami, wymagana będzie obowiązkowa segregacja odpadów. Mieszkańcy, którzy nie będą segregować śmieci zapłacą dwa razy więcej niż w przypadku rozdzielania odpadów na frakcje.

Nowe stawki będą wprowadzone na początku lutego 2020 r.

Warszawa – nowe stawki za śmieci

Dla bloków i kamienic (zabudowa wielorodzinna) miasto wprowadzi opłaty według powierzchni mieszkania. W lokalach do 60 m² warszawiacy zapłacą 1,20 zł za metr. Za każdy metr kw. powyżej 60 m² (do 120 m²) – 0,88 zł. Za każdy metr powyżej 120 m² – 0,56 zł.

Właściciele domów (nieruchomości jednorodzinnych, mieszkaniowych) zapłacą stałą opłatę 94 zł za miesiąc. Nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowe będą objęte stałą, ryczałtową opłatą roczną – 169,3 zł. Z kolei hotele zapłacą według zużycia wody – 11,85 zł/m3 wody.
W zabudowie mieszanej (np. salon fryzjerski w kamienicy) obowiązywać będzie stawka jak dla zabudowy wielorodzinnej.

Ile warszawiacy zapłacą za wywóz odpadów?

Dziś w Warszawie rodzina 4-osobowa (i większa), mieszkająca w mieszkaniu 40 – 79 m² płaci za śmieci 37 zł miesięcznie. Po podwyżce będzie płaciła od 48 do 88,72 zł w zależności od metrażu. Rodzina 2-osobowa, mieszkająca w mieszkaniu 30 – 45 m², obecnie płaci 19 zł. Po zmianie będzie płaciła 36 – 54 zł w zależności od metrażu.

Wyższe opłaty za niesegregowanie śmieci. A może być jeszcze drożej

W Warszawie 4-osobowa (i większa) rodzina mieszkająca w domu jednorodzinnym dziś za śmieci płaci 60 zł. W nowym systemie będzie płaciła 94 zł. Rodzina 2-osobowa mieszkająca w domu jednorodzinnym płaci obecnie 45 zł, a po zmianie zapłaci również 94 zł. Opłata we wszystkich przypadkach będzie dwukrotnie wyższa jeśli urzędnicy odnotują brak segregacji odpadów.

Wiceprezydent za podwyżki wini PiS

– Dziś widzimy efekty chaosu, które wprowadził rząd PiS w gospodarce odpadami. Błędy tego systemu, przed którymi przestrzegaliśmy, zostały przerzucone na samorządy. Teraz wszystkie gminy są zobowiązane do zmiany swoich regulaminów utrzymania czystości. Miasta i ich mieszkańcy są zmuszone płacić za fatalną politykę władz państwa – powiedział Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Warszawscy urzędnicy oceniają, że rząd narzucił wszystkim gminom w Polsce bardzo kosztowny system selektywnej zbiórki odpadów. Wśród czynników wpływających na konieczność podwyższenia cen wskazują: zwiększoną pracę przewozową firm odbierających, konieczność kupna nowych pojazdów i pojemników, większe koszty paliwa, wyższe wynagrodzenia dla operatorów, wysokie stawki za zagospodarowanie odpadów komunalnych.

– Jesteśmy w momencie dużego chaosu, co spowodowało, że musieliśmy podnieść ceny. Chcemy, by Ministerstwo Środowiska w końcu zaczęło z nami rozmawiać – podsumował podczas konferencji w Warszawie Grzegorz Benedykciński, burmistrz Grodziska Mazowieckiego.

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (28)


Dwa

Komentarz #30125 dodany 2019-11-15 10:03:32

System przyjęty po najprostszej linii oporu. Jest mieszkanie jest opłata. Dobrze że mam kawalerkę i zamiast 10zł zapłacę tylko 40. nah


Kiedy będzie normalnie?

Komentarz #30129 dodany 2019-11-15 11:20:18

Te ceny są znacznie wyższe niż w Niemczech. To nie metry kwadratowe mieszkania i nie litry wody są wytwórcami odpadów, wytwórcą jest człowiek. Należy wprowadzić system wagowy i każdy płaci za tyle ile wytworzył. Obecnie wszystkie nowe pojazdy zwane śmieciarkami są wyposażone w wagi do pojemników lub za niewielką kwotę można je wyposażyć w taki system. Każdy inny system jest niesprawiedliwy i nie motywuje do zapobiegania wytwarzaniu odpadów ani tak naprawdę nie motywuje do segregacji odpadów. Śmieci będzie coraz więcej. Zamiast zieleni i stref wypoczynku to pstrokate pojemniki na odpady będą zawalały "wspólne przestrzenie" w mieście. Beneficjentem są urzędnicy i urzędy, bo zgarną olbrzymie kwoty i nie będą musieli się z nich rozliczać.


Olszewski do dymisji

Komentarz #30131 dodany 2019-11-15 12:16:53

Błędna diagnoza pane Olszewski wiceprezydencie Warszawy. Obecny rząd robi tylko to co mu nakazuje Unia. Gdyby nie to, że Macron chce wyśrubowanych norm środowiskowych to moglibyście leżeć w śmieciach i nikt by Wam nic nie nakazywał. Współczuję wyborcom w Warszawie, bo jeżeli nawet w zakresie uprzątnięcia śmieci nie potrafią logicznych wniosków wyciągać to co mówić o poważniejszych sprawach.


Warszawianka

Komentarz #30465 dodany 2019-11-18 11:46:58

Nowe władze Warszawy chcą za wszelką cene pokazac, że mają "gdzieś" mieszkańców miasta i chcą koniecznie zarobić na opłatach śmieciowych. Jeżeli w wypowiedziach dla mediów władze miasta mówią o dwukrotnym wzroście nowych opłat to dlaczego np. moja opłata ma wzrosnąć 7-krotnie (mieszkanie do 50 metrów)? Dlaczego mam płacić za kilkuosobową rodzine mieszkająca w takim samym metrażu ? Dlaczego mam płacic za osoby wynajmujące mieszkania w Warszawie ? Jest instytucja dozorcy więc każdy zarządca może łatwo dowiedzieć się ile osób mieszka w danym lokalu. Najwiekszym draństwem jest wprowadzanie najwyższej stawki w pierwszej grupie metraż i zmniejszanie jej przy wielkopowierzchniowych mieszkaniach - rozwiązanie dla bogatych czyli może również rajcowie miejscy są tym zainteresowani. Nie o takiej Warszawie marzyłam.

apik

Komentarz #30488 dodany 2019-11-18 14:35:28

Warszawianka napisał/a:

Nowe władze Warszawy chcą za wszelką cene pokazac, że mają "gdzieś" mieszkańców miasta i chcą koniecznie zarobić na opłatach śmieciowych. Jeżeli w wypowiedziach dla mediów władze miasta mówią o dwukrotnym...

dokładnie to samo zauważyłam. Na dodatek różnica 1m2 powoduje bardzo dużą zmianę w opłatach. Więc nawet jeśli lokal zamieszkuje tyle samo osób to ci co mają 58m2 zapłacą prawie 70zł a ci co mają 71m2 zapłacą 62,5zł. Coś można tu chyba sądownie wywalczyć - bowiem jest naruszona sprawiedliwość i zasady społeczne. No i oczywiści olbrzymie mieszkania mają mniej - bo by nie płacili. Do małego i biednego zawsze łatwiej się dobrać. Acha - są tacy co będą mieli obniżkę - 4os na większym metrażu będą płacić mniej. Wystarczy przeliczyć.


ko

Komentarz #30475 dodany 2019-11-18 13:02:37

Jeśli segreguję odpady i posegregowane odbiera firma przewozowa a następnie ona odsprzedaje posegregowane przeze mnie surowce wtórne, to KTO na tym zarabia???? na pewno nie ja, bo JA musze jeszcze zapłacić za ich odbiór. W ten sposób firma odbierająca zarabia podwojnie = raz na sprzedaży surowców i drugi raz placi jej za odbiór surowców gmina. TO JAK TO JEST????

Rad

Komentarz #30495 dodany 2019-11-18 15:29:50

ko napisał/a:

Jeśli segreguję odpady i posegregowane odbiera firma przewozowa a następnie ona odsprzedaje posegregowane przeze mnie surowce wtórne, to KTO na tym zarabia???? na pewno nie ja, bo JA musze jeszcze...

Niestety, wartość rynkowa segregowanych odpadów surowcowych pokrywa małą część kosztów ich odbioru, w szczególności kiedy ceny na spadły, tuż po wprowadzeniu przez Chiny zakazu importu takich odpadów. W praktyce trzeba by również wspomnieć, że jakość segregacji, zwłaszcza w zabudowie wielorodzinnej, jest tak niska, że ta frakcja surowcowa zupełnie nie nadaje się do recyklingu.


Warszawiak

Komentarz #30592 dodany 2019-11-19 14:43:31

1 osoba na 100 metrach wytworzy tak samą ilość śmieci co 1 osoba na 40 metrach. Dlaczego opłaty od metra powierzchni a nie od ilości osób zamieszkujących dany lokal (domek jednorodzinny) ?

Komentarz #33380 dodany 2019-12-12 12:58:04

Warszawiak napisał/a:

1 osoba na 100 metrach wytworzy tak samą ilość śmieci co 1 osoba na 40 metrach. Dlaczego opłaty od metra powierzchni a nie od ilości osób zamieszkujących dany lokal (domek...

Zgadzam się z tym. I jestem oburzona że będę płacić więcej niż inni, którzy więcej śmieci produkują

PisWamWDuda

Komentarz #31418 dodany 2019-11-27 11:32:20

Warszawiak napisał/a:

1 osoba na 100 metrach wytworzy tak samą ilość śmieci co 1 osoba na 40 metrach. Dlaczego opłaty od metra powierzchni a nie od ilości osób zamieszkujących dany lokal (domek...

Dlatego, że naliczanie opłat od osoby wiąże się z koniecznością składania co miesiąc deklaracji dotyczącej liczby osób, a to z kolei powoduje konieczność zatrudniania tysięcy osób do sporządzania, ewidencjonowania, kontrolowania, przechowywania tych deklaracji. W konsekwencji koszt wywozu nieczystości jest kilkukrotnie wyższy niż w rzeczywistości.

Anna

Komentarz #33386 dodany 2019-12-12 13:25:28

PisWamWDuda napisał/a:

Dlatego, że naliczanie opłat od osoby wiąże się z koniecznością składania co miesiąc deklaracji dotyczącej liczby osób, a to z kolei powoduje konieczność zatrudniania tysięcy osób do sporządzania, ewidencjonowania, kontrolowania,...

Dlatego jestem za użyciem PESEL - żyjesz?! jesz?! Czyli śmiecisz!!!!! To PŁAĆ ZA SIEBIE !!! Bez względu na ilu metrach mieszkasz!!!


Warszawiak od 40 lat

Komentarz #31079 dodany 2019-11-24 16:01:58

Przykład: mieszkanie ok. 75 m - mieszkają dwie starsze osoby (dzieci się już wyprowadziły na swoje) - podwyżka o 350 % (z 19 zł do 85,2 zł miesięcznie). A co z mieszkaniami, gdzie naprawdę nikt nie mieszka (jest takich trochę w Warszawie) - dlaczego za mieszkanie, które nie wytwarza śmieci należy płacić tak duży haracz? Rządzący Warszawą szykują dla siebie "strzał w stopę" - ciekawe o ile spadnie im poparcie podczas kolejnych wyborów samorządowych. Ludzie wreszcie się wściekną na tych cwaniaków.

PisWamWDuda

Komentarz #31415 dodany 2019-11-27 11:26:07

Warszawiak od 40 lat napisał/a:

Przykład: mieszkanie ok. 75 m - mieszkają dwie starsze osoby (dzieci się już wyprowadziły na swoje) - podwyżka o 350 % (z 19 zł do 85,2 zł miesięcznie). A co...

Niech staruszkowie zamienia mieszkanie na mniejsze np. 30 m2 i nie będą płacić 85,20zł/mc tylko 36,00 zł/mc. Za luksus trzeba płacić. To normalne. Chore to jest jak 5 osobowa rodzina z 3 dzieci mieszka w 30-metrowym mieszkaniu.

Anna

Komentarz #33382 dodany 2019-12-12 13:04:43

PisWamWDuda napisał/a:

Niech staruszkowie zamienia mieszkanie na mniejsze np. 30 m2 i nie będą płacić 85,20zł/mc tylko 36,00 zł/mc. Za luksus trzeba płacić. To normalne. Chore to jest jak 5 osobowa rodzina...

Ci staruszkowie pewno swoje dzieci odchowali, na mieszkanie zarobili to czemu mają oddawać komuś kto jeszcze nie wiele zrobił w życiu prócz dzieci. Chyba nie należy karać ludzi że za długo żyją ?

Komentarz #33375 dodany 2019-12-12 12:20:41

PisWamWDuda napisał/a:

Niech staruszkowie zamienia mieszkanie na mniejsze np. 30 m2 i nie będą płacić 85,20zł/mc tylko 36,00 zł/mc. Za luksus trzeba płacić. To normalne. Chore to jest jak 5 osobowa rodzina...

Czyli może lepiej by było żeby Ci staruszkowie zmienili mieszkanie czyli oddali je tej biednej 5 osobowej rodzinie swoje mieszkanie na które pracowali a sami przenieśli się do nich. Ale to za duże koszty . Lepiej ich utylizować tylko kto za to zapłaci. Z emerytury ? A mieszkanie oddać tej 5 osobowej rodzinie niech się cieszą Nie metry przecież robią śmieci tylko ludzie


Wkurzony odpad

Komentarz #31286 dodany 2019-11-26 10:05:38

Zwykły skok na kase nieudolnych urzedasow. Nie szukają oszczędności u siebie tylko rabuja niby w majestacie prawa.

PisWamWDuda

Komentarz #31420 dodany 2019-11-27 11:35:49

Wkurzony odpad napisał/a:

Zwykły skok na kase nieudolnych urzedasow. Nie szukają oszczędności u siebie tylko rabuja niby w majestacie prawa.

PIS rabuje polaków w majestacie prawa i ich nabytych praw, łamiąc na każdym kroku Konstytucję.


WoWa

Komentarz #31627 dodany 2019-11-28 18:36:21

Idiotyczny system. Kto z imienia i nazwiska to wydumał ? Obywatele muszą się wziąć za to sami. Musi powstać jasna relacja pomiędzy ilością śmieci jaką wytwarzam a kosztem jaki ponoszę. W przeciwnym razie nie będzie żadnej motywacji do minimalizacji ilości odpadów i w rezultacie ochrony środowiska. Ponadto, kto zbadał co robią firmy z odpadami segregowanymi - czy mają stosowne technologie do utylizacji ? Podejrzewam , że ogłaszający przetargi tego nie sprawdzają. Dodatkowo - bądźmy pierwszym krajem, który do roku np 2030 zabroni stosowania opakowań których nie można poddać recyklingowi w 100%


Warszawianka 2

Komentarz #31957 dodany 2019-12-01 20:56:37

Komu wpad do glowy taki głupi pomysł jak naliczanie opłat za śmieci w zależności od metrów kwadratowych mieszkania a nie od ilosci osób. To jest absurd. Smieci produkują ludzie a nie powierzchnia mieszkania. Bzdura i jeszcze raz bzdura !!!

AR

Komentarz #32220 dodany 2019-12-03 14:56:38

Warszawianka 2 napisał/a:

Komu wpad do glowy taki głupi pomysł jak naliczanie opłat za śmieci w zależności od metrów kwadratowych mieszkania a nie od ilosci osób. To jest absurd. Smieci produkują ludzie a...

Ale to chodzi o hotele przecież a nie o mieszkania.


Ewik

Komentarz #32459 dodany 2019-12-05 08:46:52

Może dobrym i w miarę sprawiedliwym rozwiązaniem byłoby płacenie za śmieci od posiadanego numeru pesel. Czyli każda osoba posiadają pesel miałaby opłatę np. 20-25 zł i wtedy nieważne gdzie wyrzuca śmieci czy w Warszawie czy w innym mieście lub miejscowości bo płaciłaby za to ,że produkuje śmieci bo ma pesel co jest logiczne. Wtedy nieważne ile osób zamieszkuje dany budynek czy mieszkanie lub ile każda z osób zużywa wody bo każdy by za siebie zapłacił uczciwie po np. 20 lub 25zł. co miesiąc. za to, że "produkuje " śmieci.


Anna

Komentarz #33374 dodany 2019-12-12 12:06:34

Nie mogę zrozumieć dlaczego moje ściany i podłogi mają płacić za śmieci przecież ich nie produkują. Robię to tylko ja w moim mieszkaniu. W innych mieszkaniach też robią to tylko ludzie czyli powinno być płatne od osoby a nie od metra. Czyli Pani Ewik ma rację - człowiek posiadający pesel musi płacić za śmiecie bez względu gdzie mieszka w kamienicy czy w domku jednorodzinnym czy ma 100 m czy 30m i tak wytwarza śmiecie.


Roni

Komentarz #35940 dodany 2020-01-04 12:20:00

Zgadzam się ściany nie produkują śmieci. Płacenie od metra jest absurdem, nie jedynym. W tym układzie za śmieci wieloosobowej rodziny płacą inni, mimo iż ta produkuje ich więcej. Może faktycznie lepszym rozwiązaniem było by ustalenie jednej opłaty od pesel i wtedy 4 x stawka, czy 2xstawka. W końcu podobno konstytucja gwarantuje obywatelom równość wobec prawa?


właścicielka mieszkania na bródnie

Komentarz #37305 dodany 2020-01-14 10:40:43

na bródnie w Warszawie , za windę spółdzielnia pobiera opłatę na podstawie posiadanych metrów mieszkania

ROMEK

Komentarz #37718 dodany 2020-01-17 17:44:00

właścicielka mieszkania na bródnie napisał/a:

na bródnie w Warszawie , za windę spółdzielnia pobiera opłatę na podstawie posiadanych metrów mieszkania

Opłata za śmieci i windę z metra mieszkania to jedno wielkie oszustwo

ROMEK

Komentarz #37716 dodany 2020-01-17 17:41:14

właścicielka mieszkania na bródnie napisał/a:

na bródnie w Warszawie , za windę spółdzielnia pobiera opłatę na podstawie posiadanych metrów mieszkania

Sposób naliczania stawek w mieszkaniach Mieszkanie do 60 m2 - 1,2 zł/m2 powierzchni lokalu Mieszkanie 60-120 m2 - 88 gr/m2 powierzchni lokalu Mieszkanie ponad 120 m2 - 56 gr/m2 powierzchni lokalu Trzaskowski płaci firmom od tony .każdy blok też może być rozliczany od tony .Każdy samochód który wywozi śmieci ma wagę pojemniki na śmieci są za czipowane. Wiadomo ile śmieci każdy blok w ciągu miesiąca produkuje Ze śmiećmy to jest tak że biedni będą finansować bogatych i przedsiębiorców


Komentarz #39385 dodany 2020-01-30 13:54:18

Rozporządzenie Rady Warszawy dot. opłat jest nie sprawiedliwe szczególnie dla ludzi mieszkających samotnie, przecież śmieci produkuje nie metraż mieszkania tylko ludzie w nim mieszkający. Dlaczego mam płacić za sąsiadów których jest pięcioro i więcej a ja mieszkam sama. Czyżby powrót do "kochanej komuny". Zgadzam się z innymi wypowiedziami że to rozporządzenie to bubel. Szanowna Rada Warszawy wydała takie rozporządzenie nie zastanawiając się jak bardzo to jest niesprawiedliwe


Rodowity Warszawiak

Komentarz #45818 dodany 2020-03-06 19:25:10

Chora sytuacja, ktoś kto wymyślił opłatę zryczałtowaną niezależną od ilości osób jest całkowicie pozbawiony chyba rozumu! Jak rodzina ze stadem dzieci i gigantyczną produkcją pampersów i różnych buteleczek po soczkach itp. może mieć taką samą opłatę jak ktoś kto mieszka sam!!! Absurd! Dlaczego mają być karani ludzie samotni za złodziei, którzy nie zgłaszają faktycznej ilości osób w gospodarstwie domowym. Z trudem mogę uzbierać reklamówkę odpadów w tygodniu, aby potem rozłożyć jej zawartość do 5-u pojemników! Moi niektórzy sąsiedzi codziennie podjeżdżają pod śmietnik samochodami na ogrodzonym osiedlu bo mają takie ilości śmieci w wielodzietnych rodzinach, że nawet nie są w stanie ich donieść na raz. Znacznie lepszym już rozwiązaniem jest uzależnienie opłaty od zużycia wody- dobry sposób na wyeliminowanie nieuczciwości, więcej ludzi to więcej wody, więc wyprodukowanych odpadów....Myślę, że teraz dopiero zacznie się bunt! Żałuję mojego wyboru na prezydenta Warszawy! Nie ma na kogo głosować, ale cóż PIS rozdaje a Ci nie tylko nie dają, ale nieuczciwie wręcz okradają!!!!PISU organicznie nie toleruję, więc dlatego uważam, że w tym kraju nie ma na kogo głosować po prostu

Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Odpady
css.php
Copyright © 2024