W ciągu dwóch lat, wyłoniony w drodze dialogu konkurencyjnego, partner prywatny, którym w tym przypadku jest konsorcjum firm BDB Partnerstwo i Krężel, wybuduje 10,8 km dróg, a przez 10 lat będzie utrzymywało w sumie 16 km gminnych dróg. Kwota na którą opiewa umowa to ponad 50,3 mln zł.
Drogi osiedlowe w PPP
– Gmina Słupsk w związku z jej rozwojem oraz rozbudową osiedli mieszkaniowych w miejscowościach Bydlino oraz w Krępa Słupska postanowiła zrealizować w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, przedsięwzięcie polegające na budowie, sfinansowaniu i wieloletnim utrzymaniu infrastruktury drogowej w wybranych miejscowościach.
Inwestycja została podzielona na sześć etapów. W pierwszych dwóch nowe drogi powstaną na Osiedlu Bydlino I, w kolejnych na: Osiedlu Krępa Słupska i Bydlino II. Natomiast wieloletnie utrzymanie infrastruktury drogowej obejmie zarówno nowo wybudowane drogi, a także dodatkowo już istniejące drogi na tych osiedlach.
Nie tylko budowa dróg
Budowa dróg w formule PPP obejmuje najczęściej drogi krajowe. W PPP mają powstać m.in. trzy odcinki drogi ekspresowej S6: zachodnia obwodnica Szczecina, obwodnica Trójmiasta i 150-kilometrowy odcinek z Koszalina do Bożegopola Wielkiego, a także odcinek S10 z Torunia do Bydgoszczy.
W PPP powstała też poznańska spalarnia odpadów. Samorządy wykorzystują tę formułę w inwestycjach jak termomodernizacja budynków użyteczności publicznej. Tak zrobiła m.in. Opalenica, Zgierz czy Sopot, który połączył to zadanie z inwestycją w edukację ekologiczną. W tym samym mieście w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego zrealizowano projekty Nowego Centrum Sopotu, potocznie zwanego Centrum Haffnera oraz Sopot Centrum z dworcem PKP.
Według szacunków Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju wartość projektów PPP w Polsce do 2020 r. może wynieść ponad 11,5 mld zł.
Źródło: Gmina Słupsk
Komentarze (0)