W Warszawie wkrótce pojawi się nowe, cyfrowe rozwiązanie, które umożliwi rejestrację i sprzedaż usług komunikacyjnych. Pasażerom przyniesie wygodę, a miastu oszczędności.

Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg 7 maja na wykonanie analizy przedwdrożeniowej Zintegrowanej Karty Miejskiej. Obecnie trwają prace przygotowawcze.

Zintegrowana Karta Miejska ułatwi korzystanie z transportu publicznego, parkingów, rowerów miejskich. System informacji pasażerskiej obejmie też wypożyczalnie i stacje ładowania samochodów elektrycznych. Zaplanowano także wprowadzenie systemu prostych płatności za przejazdy środkami transportu publicznego, uzależniający opłatę od przebytej odległości. Będzie można rezerwować i rozliczać inne usługi miejskie, powstaną również wspólne programy lojalnościowe. Pojawi się m.in. cyfrowy asystent podróży dzięki któremu będzie można wybrać i zoptymalizować podróż, „end to end” z wykorzystaniem przewozów różnych przewoźników, w tym również kolejowych.

CCJ 300 x 250

Jak informuje Marcin Wojdat, Sekretarz m.st. Warszawy Zintegrowaną Kartę Miejską będzie można przechowywać na różnych typach nośników, np. karty chipowe czy smartfony, tablety, itd. Dużym ułatwieniem będzie fakt, że kartę będzie można wykorzystywać we wszystkich miastach, posiadających odpowiednie rozwiązania infrastrukturalne, a nie tylko w samej Warszawie.

– Transport publiczny ma największy udział w naszych usługach i czekają go największe zmiany. W ramach tego projektu chcemy wprowadzić wiele ułatwień, poprawić efektywność niektórych rozwiązań i dodać zupełnie nowe dotyczące m.in. płatności czy planowania podróży. Co zwiększy atrakcyjność komunikacji miejskiej w całej aglomeracji – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Projekt ma być stopniowo wdrażany do 2023 r.

Kolędownik 2018 696px
UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj