W ramach przeprowadzanych testów MZDiT chce większy nacisk położyć na poprawę stanu dróg lokalnych, w tym przede wszystkim gruntowych głównie dojazdowych i osiedlowych. Warunkiem są rowy odwadniające, ponieważ ta metoda nie zakłada budowy kanalizacji deszczowej.
– Dzięki nowym technologiom, które testujemy, proces poprawy stanu dróg osiedlowych, można znacznie przyspieszyć, a także rozszerzyć, bo koszty prac są ok. dwukrotnie niższe – mówi Krzysztof Matyjaszczyk, prezydent miasta.
Prace przeprowadzane są na ul. Polnej za 400 zł. Mają one zakończyć się jeszcze w tym tygodniu. Po odczekaniu tygodnia na związanie podbudowy, na drodze ułożona zostanie cienka asfaltowa mieszanka, a na wiosnę – jeśli nawierzchnia dobrze zniesie zimowe miesiące – drogę pokryje warstwa ścieralnego dywanika.
Jak informuje MZDiT, metoda wykorzystuje stabilizację cementem. Podbudowa drogi składa się z betonu z dodatkiem środków wiążących. Miasto chce postawić na tego rodzaju technologię ze względu na jej racjonalność ekonomiczną, szybkość wykonania i dobre parametry wytrzymałościowo-jakościowe.
Zastosowanie testowanej metody pozwoli zdecydowanie szybciej i taniej obniżyć odsetek kilometrów dróg gruntowych, w szczególności w dzielnicach peryferyjnych. Prace na szerszą skalę mają ruszyć wiosną. W Częstochowa jest ok. 653 km dróg publicznych, z czego 180 km stanowią drogi gruntowe.
Komentarze (0)