W biegu do ekologicznej mety coraz więcej sektorów gospodarki zostaje w tyle, nie nadążając z wdrażaniem ambitnych celów Europejskiego Zielonego Ładu. Mimo to Bruksela nie chce zrezygnować z dalszego dokręcania śruby wymagań. Czy taka polityka w końcu zapewni długo wyczekiwany „zielony wzrost”? Czy może raczej wykolei rozpędzony pociąg transformacji, nad którym coraz trudniej zapanować?
Unia Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza oraz Europejskie Forum Bezpieczeństwa Miejskiego (EFUS) - jedyna europejska sieć zajmująca się wsparciem i współpracą między władzami lokalnymi w dziedzinie bezpieczeństwa - podpisały porozumienie o współpracy.
W ramach programu „Zielony Transport Publiczny” coraz więcej polskich miast przestawia swój transport zbiorowy na ekologiczny, zeroemisyjny. Udaje się to dzięki dotacjom z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Autobusy elektryczne zastępują na miejskich liniach komunikacyjnych dotychczas użytkowane autobusy spalinowe, wkrótce na ulicach będą się także pojawiać autobusy wodorowe. Program „ZTP” szczególne znaczenie rozwojowe ma dla mniejszych ośrodków, gdzie skala inwestycji infrastrukturalnych oraz mobilność mieszkańców nie jest tak dynamiczna jak w wielkich aglomeracjach.
W dniu 12 stycznia 2022 r. inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska ujawnili nagromadzenie ciekłych odpadów chemicznych, w wynajętych halach, w m. Kolonia Głowa w gminie Zgierz. Oszacowano, że w przedmiotowej lokalizacji może być zgromadzonych 3 -5 tysięcy ton odpadów.
Drożejący gaz może zahamować likwidację kopciuchów w domach prywatnych i komunalnych. Samorządy z przerażeniem patrzą na rachunki za ogrzewanie szkół i domów kultury - pisze piątkowa "Rzeczpospolita".