Chronologia wydarzeń nie wskazuje na to, aby wprowadzenie instrumentu finansowania przedsięwzięć o charakterze pożytku publicznego, jakim jest partnerstwo publiczno-prywatne, było istotnym priorytetem dla polskich władz. Ustawa o PPP, która po dwóch latach prac została uchwalona 28 lipca 2005 r., wciąż nie doczekała się rozporządzeń wykonawczych.

Projekty rozporządzeń przygotowane przez poprzedni rząd zostały skrytykowane i uznane za zbyt uciążliwe i komplikujące wdrażanie przedsięwzięć PPP na szczeblu lokalnym i regionalnym. Z początkiem roku prace nad nowelizacją ustawy o PPP oraz nad aktami wykonawczymi, a szczególnie rozporządzeniem w sprawie niezbędnych elementów analizy przedsięwzięcia w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego od Ministerstwa Gospodarki przejęło Ministerstwo Finansów.
W końcu czwartego miesiąca prac powstał projekt rozporządzenia, który najprawdopodobniej jest bardzo bliski ostatecznej wersji, z jakiej korzystać będą inicjatorzy przedsięwzięć PPP.

Misja Ministerstwa Finansów
Celem planowanej nowelizacji ustawy o partnerstwie publiczno-prawnym – jak to ujmuje dyrekcja Biura Komunikacji Społecznej Ministerstwa Finansów – jest skonkretyzowanie delegacji ustawowych do wydania aktów wykonawczych, których wypełnienie przy obecnym stanie prawnym stwarza problemy merytoryczne i wprowadza skomplikowaną biurokrację.
Nie można się nie zgodzić z każdą inicjatywą, której celem jest uproszczenie proced...