W projekcie nowelizacji ustawy o odpadach zaproponowano zmiany przepisów dotyczących obowiązków samorządu terytorialnego w zakresie gospodarki odpadami. Należy zauważyć, że przepisy określające kompetencje samorządu gminnego i wojewódzkiego w tym obszarze zostały wprowadzone do ustawy o odpadach w 2005 r., przy czym wskazano, że samorząd zapewnią realizację pewnych zadań, a nie, że jest obowiązany do ich wykonania.

Wobec powyższego, w projekcie nowelizacji zawarto zarówno propozycje jasnego określenia obowiązków samorządu terytorialnego, tak aby można było je egzekwować, jak i pewne mechanizmy finansowe, które mają wspomóc gminy w realizacji tych zadań.

Zadania samorządu terytorialnego
W projekcie ustawy o odpadach zaproponowano nowe brzmienie art. 16a i 16b, dotyczących zadań samorządu gminnego i wojewódzkiego w zakresie gospodarki odpadami, które weszłoby w życie 1 stycznia 2011 r. Termin ten jest powiązany z innymi wskazanymi w projekcie datami, w szczególności utworzenia związków międzygminnych.
W celu prowadzenia gospodarki odpadami komunalnymi oraz innymi segregowanymi i gromadzonymi selektywnie odpadami powstającymi w obiektach użyteczności publicznej (takimi samymi jak powstające w gospodarstwach domowych), komunalnym...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?