„Posły obraliśmy na ten sejm zpośrodku siebie urodzone pany (…), którym daliśmy zupełną moc, aby gdy to wszystko, co się wyżej napisało, się wypełniło” – tymi słowami kończy się jedna z najsłynniejszej w polskiej historiografii instrukcji dla posłów.
Pomijane dotychczas tereny przemysłowe jako miejsca pod inwestycje wiatrowe z możliwościami przyłączenia do lokalnej sieci energetycznej stanowią atrakcyjną ofertę dla dostawców innowacyjnych rozwiązań energetyki wiatrowej i wykazują realny potencjał redukcji śladu węglowego dla przemysłu.
Branża motoryzacji stoi przed ogromnym wyzwaniem związanym z dekarbonizacją. Oznacza to, że w najbliższych latach przejdzie dynamiczną transformację, która sprawi, że masowo zostaną wdrożone nowe technologie wspierające ten proces.
Zmianie, jaką wprowadzi działanie systemu kaucyjnego, powinny towarzyszyć inne organizacyjne i prawne zmiany systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.
Choć art. 35 Ustawy z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych wchodzi w życie dopiero 1 stycznia 2025 r. (zapewnienie przez JST 30% elektryków we flocie pojazdów), a art. 36 – 1 stycznia 2028 r. (30% w przypadku autobusów), podmioty zobowiązane muszą już teraz przygotować się do zapewnienia co najmniej 30-procentowego udziału tego typu autobusów we flocie obsługującej ich obszar. Ustawa o elektromobilności spotyka się z krytyką ze strony ekspertów, którzy wskazują na brak przygotowania Polski do jej szybkiego wdrożenia.