Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają co do zasady transakcje, których przedmiotem jest odpłatna dostawa towarów lub odpłatne świadczenie usług, pod warunkiem, że są one wykonywane przez podatników VAT w ramach działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.
Bardzo często w mediach społecznościowych i prasie czytamy wypowiedzi o inwestycjach, których realizacja wymaga usunięcia drzew z nią kolidujących. Niejednokrotnie wywołuje to protesty społeczne, pojawiają się głosy, że mieszkańcy nie wiedzieli o takich planach i dlatego protestują dopiero w momencie działań w terenie zmierzających do usunięcia zieleni. W związku z tym warto zastanowić się, w jaki sposób w postępowaniach administracyjnych społeczeństwo lub jego przedstawiciele mogą wypowiedzieć się co do celowości określonego sposobu zagospodarowania terenu.
Kwestia osiągania poziomów recyklingu jest zagadnieniem interdyscyplinarnym i należy rozpatrywać ją w kilku aspektach: administracyjnym, sądowoadministracyjnym, Prawa zamówień publicznych, cywilnym, a także prawa Unii Europejskiej (TSUE). Przygotowanie do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych to wspólny cel kilku interesariuszy: gmin (jako zamawiających), przedsiębiorców (wykonawców) oraz mieszkańców.
W wielu polskich miastach jeziora i stawy (naturalne bądź sztuczne) od wielu lat podnoszą jakość krajobrazu aglomeracji, służą celom rekreacyjnym oraz stanowią siedlisko życia licznych gatunków flory i fauny. Stają się bardzo cenne zarówno przyrodniczo, jak i społecznie ze względu na stale zmieniające się warunki klimatyczne i brak stabilności pogodowej.
Przedsiębiorcy muszą prowadzić działalność w taki sposób, by w jak najmniejszym stopniu oddziaływała na środowisko. Czasy, kiedy można było jedynie deklarować swoje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, powoli dobiegają końca. Coraz szybciej nadchodzi wymóg obowiązkowego raportowania i… ponoszenia kosztów z tym związanych.