Budowa części dróg S2, S6 i S17 to odcinki tras, na które Polska otrzyma 788 mln euro unijnego dofinansowania w ramach Funduszu Spójności. Drogi, które za nie powstaną mają przyczynić się do poprawy połączeń naszego kraju z zachodem Europy.

Najwięcej, bo niemal 390 mln euro zostanie przeznaczone z unijnej kasy na budowę odcinka S2 na wschód od Warszawy, która ma poprawić drożność ruchu na obrzeżach miasta. Przebieg trasy S2 jest częścią korytarza Morze Północne – Bałtyk łączącego wschód i zachód Europy.

273,5 mln euro UE dołoży do odcinka S17 pomiędzy Garwolinem i Kurowem. W granicach Polski docelowo droga ekspresowa łączyć ma Warszawę i Hrebenne na granicy z Ukrainą, a w ciągu trasy europejskiej E372 biegnie w kierunku Lwowa. To też część transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T).

Składowisko azbestu 300 x 250

Częścią TEN-T jest również inwestycja, która ma za zadanie łączyć największe miasta na północy kraju. Na budowę zachodniopomorkiego odcinka drogi S6 pomiędzy Goleniowem i Kiełpinem Polska ma otrzymać dofinansowanie w kwocie około 124,8 mln euro. Droga ekspresowa S6 połączyć Szczecin, Police, Goleniów, Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk i Trójmiasto z Rusocinem, a jej planowana długości to 330 km. Prace na S17 i S6 mają zakończyć się w 2019 r.

Jak stwierdziła unijna komisarz ds. polityki regionalnej Corina Cretu dzięki budowie tych trzech odcinków poprawi się nie tylko stan bezpieczeństwa i wygoda podróżowania. Na lepszych połączeniach skorzystać ma także europejski handel i turystyka.

źródło: budownictwo.wnp.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj