Kładka Kazimierz – Ludwinów łączyć ma bulwar Inflancki, pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora, po stronie Kazimierza, z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.
Około 130 metrów długości
Wymagana długość kładki to około 130 m, a oczekiwana jej szerokość to blisko 14 m. W najwyższym punkcie kładka ma osiągnąć pułap 16 m.
Planowana przeprawa zapewnić ma dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych.
Rezultatem realizacji przedsięwzięcia ma być usprawnienie podróży i skrócenie czasu dojazdu pomiędzy rejonami miasta Krakowa zlokalizowanymi po przeciwnych stronach Wisły.
Oferty do 18 kwietnia br.
– Po żmudnych i czasochłonnych przygotowaniach tego projektu, po uzyskaniu wymaganych zgód administracyjnych i zapewnieniu finansowania, ogłosiliśmy przetarg na budowę kładki – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie. – Termin zgłaszania ofert mija 18 kwietnia bieżącego roku. Natomiast sama realizacja inwestycji miałaby potrwać około 26 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą.
100 milionów zł na inwestycję
Szacuje się, że budowa kładki kosztować będzie około 100 mln zł. Jednak tego jakie będą rzeczywiste koszty tej realizacji dowiemy się po otwarciu ofert przetargowych.
Przy okazji warto dodać, że rząd przyznał miastu na ten cel dofinansowanie w wysokości 65 mln zł, w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Trzy połączone konstrukcje
Przyszła krakowska Kładka Kazimierz – Ludwinów ma być zrealizowana według koncepcji przygotowanej przez Biuro Projektów Lewicki Łatak.
Obiekt mostowy składać się będzie z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowanych w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach), a także ze środkowego pomostu widokowego.
Kładka między Grzegórzkami a Zabłociem
Dodajmy też, że w bieżącym roku planowane jest też otwarcie kładki dla pieszych i rowerzystów pomiędzy Grzegórzkami a Zabłociem. To wspólny projekt Gminy Kraków i PKP PLK SA. Przeprawa ma być dostępna jeszcze w czerwcu.
Komentarze (0)