Zachodnia Wielkopolska z nowymi autobusami hybrydowymi

Zachodnia Wielkopolska z nowymi autobusami hybrydowymi
Bartłomiej Leśniewski
15.06.2023, o godz. 9:14
czas czytania: około 2 minut
0

Ponad 35 mln zł kosztowały samorządy Związku Powiatowo-Gminnego "Wielkopolski Transport Regionalny" 23 autobusy hybrydowe, które będą obsługiwać trasy w centralnej i zachodniej części województwa.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

W środę w Poznaniu podpisano umowę na dostawę pojazdów.

Na trasie od listopada

Adam Górczewski ze Związku Powiatowo-Gminnego “Wielkopolski Transport Regionalny” (ZPG WTR) poinformował, że pierwsze z zamówionych autobusów Iveco Crossway LE mają zostać dostarczone w listopadzie. Kupiony w środę tabor samorządy przekażą w użytkowanie swojemu przewoźnikowi – PKS Poznań SA. Spółka obsługuje 125 linii na obszarze zamieszkałym przez 1,3 mln osób.

“Kontrakt opiewa na kwotę 35,187 mln zł i jest pierwszym takim od 2012 roku. Dzięki niemu tabor spółki zostanie odmłodzony – średni wiek autobusu spadnie z 17 do 10 lat” – podkreślono w komunikacie związku. Przedstawiciele władz zrzeszenia podpisali w środę umowę z kierownictwem firmy ABP – dealerem Iveco w Polsce.

Zamówione autobusy są niskowejściowe, mają 47 foteli dla pasażerów i są dostosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Pojazdy są wyposażone w klimatyzację, gniazda USB do ładowania telefonów, a także systemy: informacji pasażerskiej, uiszczania opłat za pomocą karty płatniczej, jak również monitoringu wnętrza i sytuacji drogowej przed pojazdem oraz w kamerę cofania.

Także warsztaty

Jak podkreśla „Wielkopolski Transport Regionalny” zawarta umowa przewiduje dostawę 23 autobusów hybrydowych oraz specjalistycznego sprzętu warsztatowego, który ma umożliwić PKS Poznań samodzielne prowadzenie planowanej obsługi technicznej, zarówno w okresie gwarancji, jak i po niej.

W informacji prasowej przyznano, że początkowo rozważany był zakup autobusów zasilanych sprężonym gazem ziemnym, ale po wybuchu wojny w Ukrainie i znacznym wzroście cen tego paliwa, ostatecznie podjęto decyzję o zakupie autobusów z napędem hybrydowym. Według zapewnień związku wybrany w przetargu pojazd pozwala na obniżenie emisji szkodliwych cząstek i charakteryzuje się niższym o około 12 proc. zużyciem paliwa w porównaniu z autobusami tego samego typu, napędzanymi klasycznymi silnikami Diesla.

Związek Powiatowo-Gminny „Wielkopolski Transport Regionalny” tworzą łącznie 32 wielkopolskie samorządy i lubuski Trzciel. Zrzeszenie działa na terenie zamieszkanym przez 1,3 mln osób. Związek jest organizatorem 125 linii międzymiastowych, łączących Poznań z sąsiednimi miastami, a także siedziby powiatów z lokalnymi miejscowościami w zachodniej Wielkopolsce. Autobusy zarządzane przez związek przewożą ponad 1 mln pasażerów.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024