Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Inżynierowie z Politechniki Warszawskiej zaprojektują innowacyjny elektryczny autobus

Inżynierowie z Politechniki Warszawskiej zaprojektują innowacyjny elektryczny autobus
jwo/PAP
19.06.2017, o godz. 8:19
czas czytania: około 2 minut
0

Bezemisyjny, elektryczny autobus powstanie dzięki współpracy Politechniki Warszawskiej (PW) z konsorcjum Polski E-BUS. Pojazd ma być innowacją na rynku polskim i światowym. Uczelnia będzie współpracowała również przy innych projektach z reprezentującą konsorcjum spółką Ursus.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b wykroczenia 10.06 [23.04-10.06.24]

Inżynierowie opracują projekt polskiego bezemisyjnego autobusu elektrycznego najnowszej generacji. Współpraca przewiduje także wzajemne wsparcie badawczo-rozwojowe obecnych i przyszłych działań konsorcjum.

We wspólnych przedsięwzięciach będą brali udział pracownicy naukowi oraz najzdolniejsi studenci politechniki. Uczelnia przeprowadzi badania i symulacje związane z testowaniem proponowanych przez konsorcjum rozwiązań. Dzięki współpracy kluczowe komponenty będą produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego.

– Nasza uczelnia to wiodący ośrodek naukowo-badawczy, prowadzący prace w zakresie badań podstawowych, rozwojowych i wdrożeniowych oraz udzielający doradztwa technicznego w zakresie nowoczesnych technologii, wykonywania ekspertyz, opinii naukowych m.in. z zakresu budowy pojazdów, rozwiązań z obszaru elektromobilności i nowoczesnych materiałów – powiedział prof. dr hab. inż. Stanisław Wincenciak, prorektor ds. rozwoju Politechniki Warszawskiej, który podpisywał umowę wraz z prezesem spółki Ursus Bus, Tomaszem Nitą.

Poza tym Ursus Bus S.A. i Politechnika Warszawska sygnowały list intencyjny, który odnawia współpracę przy innych projektach, a także zapewnia kontynuację wymiany doświadczeń, współpracę ekspercką oraz promowanie przedsiębiorczości i innowacyjności. Porozumienie dotyczy m.in. konstrukcji przekładni przełączanej pod obciążeniem do ciągników o mocy 80-115 koni mechanicznych.

– Żaden poważny producent ciągników, żadna poważna firma mająca ambicje motoryzacyjne nie może funkcjonować bez wsparcia wiodących uczelni, a taką niewątpliwie jest Politechnika Warszawska. Doświadczenie i wiedza uczelni pozwoli nam zrobić krok milowy i stać się w krótkim czasie bardzo konkurencyjną firmą. Niezwykle istotną kwestią w rozwoju jest elektromobilność. Ponieważ silnik spalinowy nie jest już jedynym technologicznym rozwiązaniem, mamy obecnie szansę zaistnieć na rynkach europejskich z elektrycznymi autobusami i samochodami dostawczymi – podsumował Karol Zarajczyk, prezes spółki Ursus.

Źródło: PAP Nauka w Polsce

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024