Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Nowelizacja ustawy o odpadach. Mniej papierologii

Nowelizacja ustawy o odpadach. Mniej papierologii
ko
14.08.2018, o godz. 15:46
czas czytania: około 2 minut
0

Ministerstwo Środowiska opublikowało projekt nowelizacji Ustawy o odpadach. Ma ona na celu wprowadzenie rozwiązań, które ułatwią działalność przedsiębiorcom.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

Do końca lipca przedsiębiorcy wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujący odpadami mieli obowiązek wpisać się do rejestru firm. Zrobiło to 63464 przedsiębiorstw. Rejestracja to pierwszy etap funkcjonowania Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO).

Ma ona w pełni działać od stycznia 2020 roku, a nad utworzeniem jej obecnie toczą się intensywne prace. W bazie będą gromadzone informacje m.in. o wprowadzanych do obiegu produktach w opakowaniach, olejach smarowych, oponach, zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, bateriach i akumulatorach oraz odpadach z nich powstających. W BDO znajdą się również dane nt. osiąganych poziomach zbierania, odzysku i recyklingu.

Baza danych o odpadach (BDO) już dostępna! Rusza rejestr przedsiębiorców

Nowelizacja ustawy o odpadach z 2012 roku ma na celu pilne doprecyzowanie przepisów odnoszących się właśnie do funkcjonowania BDO.

Dotyczą one licznych uproszczeń. M.in. przedsiębiorcy będą mogli posługiwać się kopiami, a nie oryginałami wpłat z banku przy wniosku o wpis do rejestru. Wycofana będzie konieczność posługiwania się papierowymi wersjami dokumentów, w ich miejsce wystarczą elektroniczne.

“Proponuje się również rozszerzenie BDO o moduł obejmujący dokumenty potwierdzające zbieranie, odzysk i recykling odpadów opakowaniowych, odpadów powstałych z olejów smarowych i opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych baterii i akumulatorów. Obecnie dokumenty te są wystawiane i przekazywane odpowiednim podmiotom w formie papierowej, co generuje koszty zarówno po stronie podmiotów je wystawiających, jak i po stronie podmiotów przechowujących te dokumenty, w szczególności marszałków województw. Wprowadzenie elektronicznego potwierdzania zagospodarowania ww. odpadów ułatwi też analizę tych dokumentów przez marszałków województw”, pisze projektodawca.

Projekt znalazł się na stronach Rządowego Centrum Legislacji i będzie poddany teraz konsultacjom.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Odpady
css.php
Copyright © 2024